Så skal kværnen i idag.
Det er sgu spændende.
Den bliver isat uden servostyring, så må jeg se hvordan det virker eller om den bliver for tung at styre.
Det er ikke til at finde den styrecylinder jeg skal bruge.
Jeg har flyttet forbrugsbatteriet en meter længere frem, og midtskibs i bunden af båden, for at kompenserer for det lidt tungere drev.
Propellerne er lidt et skud mht. til størrelse, så det er også spændende.
Og så skal jeg lige have målt op til gear og gaskabel, og have dem bestilt.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Så kom den i... Men der er jo ingen plads i hullet den skal ned igennem.
Af med kåben og varmeveksleren så kunne det lige gå.
men den stod alt for højt, Varmeveksleren kunne ikke være der.
så af med de ophæng og udskifte med mercruiser, så kom den til at stå som den skal.
Nu mangler kun strøm og en slange fra søvandsfilteret til søvandspumpen.
Og så lige resten ;-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Så er maskine monteret der mangler bare rengøring.
Alle kabler til motor, lys, udsugning og begge trimpumper er ført i kabelbakken der kan ses lige over agterspejlet.
De håbløst placerede givere bliver fjernet og søvandsindtaget flyttet....Næste vinter.
Der er gudskelov forskel
Og lige en opstart.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
dejligt at se de skrider fremad med arbejdet. så er du jo næsten klar til at sejle. " De håbløst placerede givere bliver fjernet og søvandsindtaget flyttet....Næste vinter" du er ikke den eneste for jeg har også gemt lidt arbejde til vinteren
__________________
Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
dejligt at se de skrider fremad med arbejdet. så er du jo næsten klar til at sejle. " De håbløst placerede givere bliver fjernet og søvandsindtaget flyttet....Næste vinter" du er ikke den eneste for jeg har også gemt lidt arbejde til vinteren
Det er også et større støbearbejde, og det kan jeg passende gøre når jeg laver de nye stuverum, der bliver ca en 1/2 kubikmeter på hver side af motoren.
Det glæder konen sig til.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Det er også et større støbearbejde, og det kan jeg passende gøre når jeg laver de nye stuverum, der bliver ca en 1/2 kubikmeter på hver side af motoren.
Det glæder konen sig til.
Det er alle de stuverum der går at min skiv er så tung, konen finder hurtig det plads der ikke er udnyttet og vupti, mere vægt
__________________
Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Virkelig flot arbejde jan. Kæft det ser nice ud! Det virkelig lækkert og sé det bliver en fantastisk båd. Må hellere få købt mig min cat så jeg os kan lave et stort projekt. A alle dine projekter er det her dit bedste
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Så skal kværnen i idag.
Det er sgu spændende.
Den bliver isat uden servostyring, så må jeg se hvordan det virker eller om den bliver for tung at styre.
Det er ikke til at finde den styrecylinder jeg skal bruge.
Hvis du skal igang med at eksperimentere med servostyring, så har jeg en mercruiser servocylinder (også kaldet RAM) liggende, som du må låne i 1. omgang.
Får du så det til at virke, kan du give et par flasker rødvin for den :-)
Cylinderen købte jeg af ENN i 2007. Dengang havde jeg problemer med servostyringen på Sea Ray'en, og forsøgte mig med ombytning af både servocylinder samt servopumpe uden det hjalp.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Så er jeg ved at være klar..
Jeg mangler bare at montere zink og give drev og bowpropel en gang drevspray, Justere tænding.
Og så skal Tina lige have slået de sidste knapper i kaleschen.
Nå ja Så er der lige polering over fribord.
Jeg håber på søsætning på fredag.
Puha , det er sgu som at skulle til eksamen.
Clasg,
Tak for tilbuddet, men jeg har prøvet at montere den fra den gamle maskine, Det er ikke til at lave så det ser ordentligt ud, og jeg er ikke sikker på at der er slaglængde nok.
Hvis det bliver for træls at sejle med tror jeg der ryger en hyd. styring på.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
[QUOTE=Strøyer;24207]Så er jeg ved at være klar..
Jeg mangler bare at montere zink og give drev og bowpropel en gang drevspray, Justere tænding.
Og så skal Tina lige have slået de sidste knapper i kaleschen.
Nå ja Så er der lige polering over fribord.
Jeg håber på søsætning på fredag.
Puha , det er sgu som at skulle til eksamen.
Med alt det fine arbejde du har lavet kan det kun blive godt
det bliver spændende at få den i vandet, få drejet nøglen og det bare brummer som det skal.
__________________
Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Ja hvem glæder sig ikke til at det bare brummer derude af.!!
Hmm.
Det bliver så bare ikke lige nu
Jeg kunne ikke få ordentlig køling på maskinen, og det endte så desværre med Kølevæske i begge ventildæksler ???
Så sikkert to toppakninger.
Men der er fandeme også rendt vand ned ovenpå stemplerne så den står i hydrolock.
Så nu bliver der slået en streg... Der skal en NY i.
Så NYTDREV.DK Kom lige på banen med en ordentlig jydepris på en ny 5,7 MPI
Med ferskvandskøling.
Og jeg skal have den.... I GÅR !!!!!!
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Hmm.
Det bliver så bare ikke lige nu
Jeg kunne ikke få ordentlig køling på maskinen, og det endte så desværre med Kølevæske i begge ventildæksler ???
Så sikkert to toppakninger.
Men der er fandeme også rendt vand ned ovenpå stemplerne så den står i hydrolock.
Så nu bliver der slået en streg... Der skal en NY i.
Så NYTDREV.DK Kom lige på banen med en ordentlig jydepris på en ny 5,7 MPI
Med ferskvandskøling.
Og jeg skal have den.... I GÅR !!!!!!
Det er sgu surt når det går sådan, håber du snart kommer på søen igen.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.