| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				03-04-2011, 21:55
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Øst-Sjælland 
					
					
						Indlæg: 1,861
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
		Var der olietryk på maskinen?   
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist   
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
 www.shipcare.dk - følg os også på facebook   
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				03-04-2011, 21:57
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Øst-Sjælland 
					
					
						Indlæg: 1,861
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Vand i benzinen kan lyn hurtigt udelukkes ved at fylde en 5l dunk med ny benzin og så sugeslangen der i    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist   
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
 www.shipcare.dk - følg os også på facebook   
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				03-04-2011, 22:06
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Gast 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2010 
					Bopæl: Roskilde 
					
					
						Indlæg: 278
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nicolajjetrider
					 
				 
				Var der olietryk på maskinen?   
			
		 | 
	 
	 
 Jeps, det var på det normale niveau ( kan ikke lige huske hvad ral den stod på) men nålen var lidt over halvejs ved ca. 1200 o/min.
 
Det skal lige siges at weekenden forinden var den startet i en lille time hjemme i haven, da Lars T og jeg skiftede olie og filter på den..
 
Alt var normalt, dog stadig en smule svær ar starte.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Mvh. Jesper 
 
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002. 
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk. 
Bravo 3 Drev, Duo Prop. 
 
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor. 
 
Tidligere båd: 
Campion Chase 580 årg. 2000. 
Mercruiser 4.3 V6 205 hk 
AlphaOne GenII
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				03-04-2011, 23:31
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Fuck, det er jeg squ ked af at høre på dine vegne. Jeg kender det kun alt for godt selv da mine sidste 2 sæsonen er gået på den måde. 
Tommy (Stenteq) plejer at sælge mig en flaske Smog Doctor jeg hælder i benzinen inden sæsonstart. Det skulle gøre tricket. 
Men bankelyde og de andre ting du oplever. Det ville jeg også få en fagmand til at kigge på. 
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke. 
Håber vi ses på bro 3 til en super sæson alligevel. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 08:00
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Har du aftappet indholdet fra brændstoffilteret i en klar plastflaske/plastdunk ? 
 
Er der vand i benzinen, vil det synke til bunds. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 10:50
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 
					Bopæl: Næstved 
					
					
						Indlæg: 668
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hvis brændstoffilteret sidder godt fast så vil jeg anbefale at bruge en sådan:  http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...akkere-15-stk/
Den samme adapter passer både til standard oliefilteret og brændstoffilteret på de lidt ældre modeller. På de nyere er der en anden type brænstoffilter monteret. Du kan jo nøjes med at købe den adapter som passer. 
 
Så bruger du en skraldenøgle på adaptoren og så burde du kunne få brændstoffilteret løs.
 
Husk at smøre gummipakningen på det nye filter inden montering.
 
Jeg oplevede ved søsætningen sidste år at begge maskiner startede fint. Så gik jeg til bilen, som holdt et stykke derfra, for at hente noget, og da jeg kom tilbage var den ene motor gået i stå. Jeg startede den igen men den gik i stå hurtigt efter. Så prøvede jeg igen og starteren kunne dårligt trække den og jeg blev bange for at den havde sat sig. Men jeg opdagede så at den ikke fik benzin, og selvom jeg drejede nøglen og brændstofpumpen kørte så sugede den ikke benzin. Det mærkelige var at starteren dårlig kunne trække motoren i denne situation, og jeg var bange for om der var noget alvorligt galt.
 
Jeg kørte så hjem og hentede en påhængsmotor tank, og monterede den på den motor som ikke fik benzin. Efter noget spytten og væsen gik motoren perfekt, og jeg sejlede den så til min hjemhavn og fortøjede den. 
 
Efter noget søgning fandt jeg så ud af at et spændebånd havde forårsaget en revne i brændstofslangen ved forfilteret, så brændstof pumpen sugede luft i stedet for benzin. Jeg skar det revnede stykke af og sejlede derefter resten af sæsonen uden problemer.  
		
		
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af BrianL; 04-04-2011 kl. 11:50.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 17:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Gast 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2010 
					Bopæl: Roskilde 
					
					
						Indlæg: 278
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang. 
 
Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.
  
Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.
  
Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.
  
Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..
  
Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.
  
Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.
  
Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..
  
Nu fatter jeg ikke en skid af det hele    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Mvh. Jesper 
 
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002. 
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk. 
Bravo 3 Drev, Duo Prop. 
 
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor. 
 
Tidligere båd: 
Campion Chase 580 årg. 2000. 
Mercruiser 4.3 V6 205 hk 
AlphaOne GenII
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 18:07
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Øst-Sjælland 
					
					
						Indlæg: 1,861
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Lyder meget mystisk. Nu det ikke sikkert du fik holdt øje, men hvad sagde Lademanometer og Olietryk igen?. Du kan evt sætte en top og en stor skrælle på krumtappen og tørne den manuelt for at sikre at det ikke er motoren der har sat sig. Hvilket jeg dog ikke tror. Prøvede du det med en 5 Liters tank med helt rent benzin? 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist   
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
 www.shipcare.dk - følg os også på facebook   
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 21:56
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 
					Bopæl: Sorring 
					
					
						Indlæg: 952
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  kylle
					 
				 
				Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang. 
 
Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.
  
Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.
  
Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.
  
Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme  uden jeg havde givet den gas eller noget..
  
Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.
  
Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.
  
Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..
  
Nu fatter jeg ikke en skid af det hele    
			
		 | 
	 
	 
 Husk på at en indsprøjtnings-motor aldrig skal have gas når den skal startes, uanset om det er en mono eller multipoint. 
  
Motorstyringen sørger for at maskinen går perfekt tomgang med det samme, uanset om den er iskold, eller brandvarm.
  
Indsprøjtningsmotorer skal heller aldrig primes før start (pumpe på gashåndtag). Drej blot nøglen over til tænding et par sekunder inden start, så starter benzinpumpen og sætter tryk på systemet og den er herefter klar til start. 
  
Man kan selvfølgelig også bare dreje nøglen, den skal nok komme i gang alligevel før eller siden.
  
Anyways, dette har ikke noget med dit problem at gøre. Jeg kunne såmænd bare forestille mig at det er historien der gentager sig, vand i filteret igen.
  
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er lavet på din båd, om du har benzin frem og retur løb, eller det er "returnless"
  
Har du returløb, bliver der skovlet en del benzin igennem systemet, så hvis der er vand i tanken, vil filteret i dette tilfælde nok hurtigt få vand i sig igen.
  
Men skal blive spændende at høre hvad mek. siker.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish  http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
	| Emne værktøjer | 
	
 
	| 
	
	
	
	 | 
	
 
	| Visning af emner | 
	
 
	
	
	
	
		
		  Hybrid Mode 
		
	 
	
	 | 
	
	
 
 
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,257 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, MariettaPe | 
	 
			
		
	 
 
			 |