|
 |

03-04-2011, 20:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Var der olietryk på maskinen? 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

03-04-2011, 20:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Vand i benzinen kan lyn hurtigt udelukkes ved at fylde en 5l dunk med ny benzin og så sugeslangen der i 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

03-04-2011, 21:06
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Var der olietryk på maskinen? 
|
Jeps, det var på det normale niveau ( kan ikke lige huske hvad ral den stod på) men nålen var lidt over halvejs ved ca. 1200 o/min.
Det skal lige siges at weekenden forinden var den startet i en lille time hjemme i haven, da Lars T og jeg skiftede olie og filter på den..
Alt var normalt, dog stadig en smule svær ar starte.
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

03-04-2011, 22:31
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Fuck, det er jeg squ ked af at høre på dine vegne. Jeg kender det kun alt for godt selv da mine sidste 2 sæsonen er gået på den måde.
Tommy (Stenteq) plejer at sælge mig en flaske Smog Doctor jeg hælder i benzinen inden sæsonstart. Det skulle gøre tricket.
Men bankelyde og de andre ting du oplever. Det ville jeg også få en fagmand til at kigge på.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
Håber vi ses på bro 3 til en super sæson alligevel.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

04-04-2011, 07:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Har du aftappet indholdet fra brændstoffilteret i en klar plastflaske/plastdunk ?
Er der vand i benzinen, vil det synke til bunds.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

04-04-2011, 09:50
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Hvis brændstoffilteret sidder godt fast så vil jeg anbefale at bruge en sådan: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...akkere-15-stk/
Den samme adapter passer både til standard oliefilteret og brændstoffilteret på de lidt ældre modeller. På de nyere er der en anden type brænstoffilter monteret. Du kan jo nøjes med at købe den adapter som passer.
Så bruger du en skraldenøgle på adaptoren og så burde du kunne få brændstoffilteret løs.
Husk at smøre gummipakningen på det nye filter inden montering.
Jeg oplevede ved søsætningen sidste år at begge maskiner startede fint. Så gik jeg til bilen, som holdt et stykke derfra, for at hente noget, og da jeg kom tilbage var den ene motor gået i stå. Jeg startede den igen men den gik i stå hurtigt efter. Så prøvede jeg igen og starteren kunne dårligt trække den og jeg blev bange for at den havde sat sig. Men jeg opdagede så at den ikke fik benzin, og selvom jeg drejede nøglen og brændstofpumpen kørte så sugede den ikke benzin. Det mærkelige var at starteren dårlig kunne trække motoren i denne situation, og jeg var bange for om der var noget alvorligt galt.
Jeg kørte så hjem og hentede en påhængsmotor tank, og monterede den på den motor som ikke fik benzin. Efter noget spytten og væsen gik motoren perfekt, og jeg sejlede den så til min hjemhavn og fortøjede den.
Efter noget søgning fandt jeg så ud af at et spændebånd havde forårsaget en revne i brændstofslangen ved forfilteret, så brændstof pumpen sugede luft i stedet for benzin. Jeg skar det revnede stykke af og sejlede derefter resten af sæsonen uden problemer.
Sidst redigeret af BrianL; 04-04-2011 kl. 10:50.
|

04-04-2011, 16:51
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang.
Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.
Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.
Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.
Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..
Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.
Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.
Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..
Nu fatter jeg ikke en skid af det hele 
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

04-04-2011, 17:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Lyder meget mystisk. Nu det ikke sikkert du fik holdt øje, men hvad sagde Lademanometer og Olietryk igen?. Du kan evt sætte en top og en stor skrælle på krumtappen og tørne den manuelt for at sikre at det ikke er motoren der har sat sig. Hvilket jeg dog ikke tror. Prøvede du det med en 5 Liters tank med helt rent benzin?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

04-04-2011, 20:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by kylle
Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang.
Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.
Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.
Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.
Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..
Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.
Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.
Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..
Nu fatter jeg ikke en skid af det hele 
|
Husk på at en indsprøjtnings-motor aldrig skal have gas når den skal startes, uanset om det er en mono eller multipoint.
Motorstyringen sørger for at maskinen går perfekt tomgang med det samme, uanset om den er iskold, eller brandvarm.
Indsprøjtningsmotorer skal heller aldrig primes før start (pumpe på gashåndtag). Drej blot nøglen over til tænding et par sekunder inden start, så starter benzinpumpen og sætter tryk på systemet og den er herefter klar til start.
Man kan selvfølgelig også bare dreje nøglen, den skal nok komme i gang alligevel før eller siden.
Anyways, dette har ikke noget med dit problem at gøre. Jeg kunne såmænd bare forestille mig at det er historien der gentager sig, vand i filteret igen.
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er lavet på din båd, om du har benzin frem og retur løb, eller det er "returnless"
Har du returløb, bliver der skovlet en del benzin igennem systemet, så hvis der er vand i tanken, vil filteret i dette tilfælde nok hurtigt få vand i sig igen.
Men skal blive spændende at høre hvad mek. siker.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,631
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Robertlubre |
|