» Online brugere: 140 |
0 medlemmer og 140 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

05-06-2011, 17:24
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Vejen
Indlæg: 38
|
|
Det kan sagtens være din "giver" (sensoren, der registrerer olietrykket)
Hvis du kortslutter benene, i stikket nede ved giveren, så skal den gerne vise tryk helt i max.
Når du luser/kortslutter benene, skal stikket være taget af føleren.
Hvis du har et "ohm-meter"; kan du også forsøge dig med at måle modstanden på giveren, modstand skal måles på motor der er helt kold og ikke har været startet - derefter starter du motoren (mens du måler) og nu skal din ohm værdi gerne ændre sig. Den skal formentligt vise en lavere værdi.
Hvis dine målinger ikke viser nogle udslag, er giver enten defekt eller motor mangler olietryk.
|

05-06-2011, 20:54
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Nogen som ved hvor sensoren helt præcist sidder?
|

06-06-2011, 11:04
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Det kan anbefales at købe en værkstedshåndbog, hvis man selv vil skrue lidt og ikke har den helt store erfaring med indenbordsmotorer - der står mange gode ting i .....
http://www.nytdrev.dk/mercruiser__år...08-p-1654.html
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|

06-06-2011, 11:40
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Har skam også overvejet det, min er dog noget nyrere end den i linket og så må jeg sige at jeg ikke ligefrem havde regnet med at skulle lave det store på en motor der har gået ca. 13 timer!
|

06-06-2011, 16:23
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Tror nu bare at bogen gik i trykken for 3-4 år siden, og at den derfor står til kun at dække 2001-2008. Men det må du spørge Nytdrev.dk om.
Og selvom motoren er ny, skal den jo stadig serviceres - der kan bogen også være en hjælp. Hvis du heller ikke selv vil lave service på den, er det selvfølgelig ligemeget. Og dog - det er en god ting at have et grundlæggende kendskab til opbygning og funktion (og placering af diverse følere), HVIS nu man skulle få problemer ude på vandet .....
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|

06-06-2011, 16:51
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Thomas,
Kan du ikke følge ledningen som løber fra instrumentet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

06-06-2011, 17:01
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Nix. Problemet er at instrumenterne sidder ligesom integreret i en kasse og det er slet ikke til at komme til...
|

06-06-2011, 17:01
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Den plejer at se sådan ud.
skrug ledningen af og se om der kommer udslag på uret.
den kan også være malet sort.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,742
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Urister |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:15.