Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 269
1 medlemmer og 268 gæster
Josephygoock
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-09-2011, 20:54
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Nu er MMS jo opfundet. Tryk & Send. Det giver så meget glæde, at vide, at der er fremskridt - at man gerne slipper lidt ekstra i den anden ende. Som regel vil man som kunde også gerne lære noget om sit fartøj eller køretøj - og billeder er en mulighed for, at se dele eller områder, der normalt ikke er tilgængelige.

Nu ved jeg jo også, at du er skarp, så din service er tydeligvis derefter. Jeg har sjælent set en forhandle så skarpt som du på messen. Du havde fuldstændigt styr på detaljerne, priserne, mulige rabatter, aftaler og tiden. Det var flot.
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 22-09-2011, 21:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Tak for de pæne ord.

Der skal tilføjes, at hvis et marineværksted skal "holde alle deres kunder i hånden med MMS, billededokumentation mv.", så drukner de i værkstedstimer, som kunden måske ikke vil betale for....

Hvis det aut. værksted som servicere min ML´er skulle fremsende billede- eller skriftlig dokumentation for hver eneste handling på bilen, så ville jeg få en regning så Jorden den ryster - timeprisen er 1100,- kr. + moms..........

Jeg tror "bare" det handler om tillid. Er man utilfreds det ene sted, må man finden et nyt sted og håbe på bedre tider.

Vi ser alle sammen forskelligt på problemstillinger.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-09-2011, 08:53
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-09-2011, 09:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by bhvvs Se indlæg
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-09-2011, 09:45
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 23-09-2011, 10:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by bhvvs Se indlæg
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
Lad mig sige det på en anden måde; Hvis kunden vil betale min timepris på kr. 795,- kr. + moms for at tage billeder af en reparation + udskiftede dele, lægge billederne ind i en dertil oprettet fotomappe, så vil jeg gerne gøre det.
Men jeg gør det ikke u/b !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 23-09-2011, 10:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,472
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Emieli
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden