|
 |

23-09-2011, 09:45
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?
Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?
Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
|
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

23-09-2011, 10:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by bhvvs
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
|
Lad mig sige det på en anden måde; Hvis kunden vil betale min timepris på kr. 795,- kr. + moms for at tage billeder af en reparation + udskiftede dele, lægge billederne ind i en dertil oprettet fotomappe, så vil jeg gerne gøre det.
Men jeg gør det ikke u/b !

23-09-2011, 10:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.

23-09-2011, 10:56
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
|
Der er heller ingen der forlanger det skal gøres gratis, men det tager ikke mange minutter for at tage et par billeder og evt. sende dem på mail når man er ved computeren. Mange firmaer sender jo alligevel regningen elektronisk, så jeg kan ikke se problemet i det, heller ikke prismæssigt.
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

23-09-2011, 12:33
|
|
I de her tider hvor det gælder om at være originale og distancere sig fra sine konkurrenter, kunne det være en fantastisk kommunikation mulighed at brande sig op på, at der ved samtlige reparationer vil være foto dokumentation.
Specielt i en branche som båd mekkerne hvor deres generelle image i bedste fald er lidt loren i kanterne....
Men også auto branchen vil kunne drage nytte af foto dokumentation i deres kommunikation med kunder. Nok ikke den lille auto mester på gadehjørnet, men de lidt større huse som Starmark, Vestergaard, P Christensen m.fl. ville helt sikkert kunne hente kunder på dette punkt.
|

23-09-2011, 19:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Jeg tror langt det nemmeste for alle parter vil være, hvis værkstedet øgede deres kvalitetskontrol, og dermed reducerede antallet af om-igen-reparationer.
Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?

24-09-2011, 08:03
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Jeg forstår godt det med FOTO, og ville også syntes det var rart! Men har det alligevel lidt sådanne, at det ikke burde være et problem at stole på sin mekaniker!
Jeg syntes det er ærgeligt at vi har så mange mekanikere som snyder deres kunder!
Jeg har pt. Selv STORE problemer med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, det er over 6 uger siden båden fik problemer, og nu har jeg i 12 dage IKKE hørt fra Peter, og kan heller ikke få fat i ham når jeg ringer!
Ralph fra Bavaria kan heller ikke få fat i ham, det er virkelig noget svineri!
Tilgengæld svarer han stadig når nye kunder ringer, har haft en ven til at kontakte Peter Klitfort, og her kunne Peter kommer i start næste uge, og kigge på båden!
Jeg kan derfor kun ØNSKE at ingen vil kontakte ham, da han er hurtigt og flik til at starte en opgave, men sindsyg dårlig til at vende tilbage og få afsluttet opgaven
Mit næste problem med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, er at han har lagt gamle reservedele på sæder og gulvtæppe, der ligger noget rustentværktøj i kassen til isterninger, hvem skal rengøre alt dette efterfølgende??
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

17-12-2011, 16:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Ih. Sikke tiden flyver. Det er nu længe siden, der var liv i denne tråd, og der er kun tre måneder til sæsonstart, så det er vist på tide, at høre, hvordan det er gået i KS1s lille forsikringssag med Bavaria. Der var vist, helt ekstra-ordinært, tegnet en udvidet, all-risk-dækning, for en sikkerhedsskyld, så ethvert tænkeligt uheld for den kære KS1 skulle være dækket.
Jeg husker, at det var noget med et klassisk tilfælde af manglende strøm, der førte til, at lænsepumpen ikke kunne køre i regnvejrsperioden, hvorefter båden tog vand ind. Så hørte vi lidt om en mekaniker, der ikke kunne holde aftaler, inden en tung tavshed lagde sig over båden og tråden. Men, hvordan gik det? Er båden kommet op af vandet? Er der lavet en liste over skaden? Er skaden udbedret? Dækkede forsikringen som forventet?
Sidst redigeret af Fletcher14; 17-12-2011 kl. 16:48.
|

20-12-2011, 10:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Jeg tænker på, om KS1 har fikset SeaRay'en selv - og taget på oversøisk cruise? Det kunne den lange svartid da i hvert fald tyde på. 
|

20-12-2011, 13:23
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Så endelig som aftalt og lovet lidt sidste nyt!
Først tak til alle de som har sendt mig en pm, som lovet skal jeg nok svare endeligt når det endelige resultat ligger, og skal nok også prøve at opdaterer lidt mere her inde!
Pt. Er der desværre lidt forskellig opfattelse af hvad skades-afdelingen i Tyskland har af opfattelse af en "All-risk" aftale, mod hvad jeg har af opfattelse.
Men status er hvertfald pt. At de i Tyskland mener båden kan laves for ca. 750 euro, hvilket vil sige at Ralph vidst skal til at ansatte en tysk mekaniker, som kan hjælpe os alle, for de priser må siges at være fantastiske
Pt. er status at båden står på land, og der næsten intet er sket med den, men mon ikke der snart sker noget, jeg er hvertfald ved at gå ned pga. stres over det ikke spiller 
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer