Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 378
0 medlemmer og 378 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-11-2008, 16:43
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Så hvis vi siger 35 liter/time ved 3500 RPM og 24 knob så giver det 0,69 knob/liter eller 1,27 km/liter.
det er vel ok med en 2300Kg båd
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-11-2008, 17:29
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Kim Se indlæg
det er vel ok med en 2300Kg båd
Det er skam fint nok Kim. Jeg tænkte bare på hvor mange omdrejninger du normalt sejler med på længere ture. Det er sikkert helt fint ved 3500 RPM, båden skal jo også plane ordentligt for at sejle økonomisk så det er nok en passende hastighed.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 19-11-2008, 17:48
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Ja 3500
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-11-2008, 16:22
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-11-2008, 08:44
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Kim Se indlæg
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
Til gengæld er slipprocenten ofte lavere ved mellem omdrejninger med en 4 bladet i forhold til en 3 bladet, så måske ville der ikke den store forskel mellem en 4 bladet 18" og 3 bladet 19" vedrørende brændstoføkonomi.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 22-11-2008, 08:57
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Til gengæld er slipprocenten ofte lavere ved mellem omdrejninger med en 4 bladet i forhold til en 3 bladet, så måske ville der ikke den store forskel mellem en 4 bladet 18" og 3 bladet 19" vedrørende brændstoføkonomi.
Nej det er ikke sikkert og jeg gider ikke prøve,når der ikke flowmåler på bliver det alligevel det skud i tågen
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #7  
Gammel 22-11-2008, 21:30
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Elelrs fulde du den og skyde den af til den går tør og så aflæser du på gps'en hvor langt du er kommet. Så skifter du propel, gentager ovenstående, og vupti så har du forskellen
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Benzinforbrug 454 Magnum (385hk) Lars T Motor 11 20-11-2008 23:13
Benzinforbrug 3.0 (135 hk) Lars T Motor 3 19-11-2008 20:18
Benzinforbrug 496 HO/8.1 GXI (425hk) Lars T Motor 10 18-11-2008 22:42
Benzinforbrug 6.2MX (320hk) Lars T Motor 2 18-11-2008 20:52
Benzinforbrug 496 magnum/8.1 GI (375hk) Lars T Motor 0 18-11-2008 20:36

» Statistikker
Medlemmer: 129,238
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PalmaRedde
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden