|
» Online brugere: 378 |
| 0 medlemmer og 378 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

19-11-2008, 16:43
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Så hvis vi siger 35 liter/time ved 3500 RPM og 24 knob så giver det 0,69 knob/liter eller 1,27 km/liter.
|
det er vel ok med en 2300Kg båd
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-11-2008, 17:29
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
det er vel ok med en 2300Kg båd
|
Det er skam fint nok Kim. Jeg tænkte bare på hvor mange omdrejninger du normalt sejler med på længere ture. Det er sikkert helt fint ved 3500 RPM, båden skal jo også plane ordentligt for at sejle økonomisk så det er nok en passende hastighed.
|

19-11-2008, 17:48
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Ja 3500 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

20-11-2008, 16:22
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

21-11-2008, 08:44
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
|
Til gengæld er slipprocenten ofte lavere ved mellem omdrejninger med en 4 bladet i forhold til en 3 bladet, så måske ville der ikke den store forskel mellem en 4 bladet 18" og 3 bladet 19" vedrørende brændstoføkonomi.
|

22-11-2008, 08:57
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Til gengæld er slipprocenten ofte lavere ved mellem omdrejninger med en 4 bladet i forhold til en 3 bladet, så måske ville der ikke den store forskel mellem en 4 bladet 18" og 3 bladet 19" vedrørende brændstoføkonomi.
|
Nej det er ikke sikkert og jeg gider ikke prøve,når der ikke flowmåler på bliver det alligevel det skud i tågen 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

22-11-2008, 21:30
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Elelrs fulde du den og skyde den af til den går tør og så aflæser du på gps'en hvor langt du er kommet. Så skifter du propel, gentager ovenstående, og vupti så har du forskellen 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,238
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, PalmaRedde |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:33.