|
 |

18-11-2008, 22:44
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
nu kun 23-24Kn tror det var 27 med den gamle prop.
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-11-2008, 08:12
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
nu kun 23-24Kn tror det var 27 med den gamle prop.
|
Så hvis vi siger 35 liter/time ved 3500 RPM og 24 knob så giver det 0,69 knob/liter eller 1,27 km/liter.
Den sejler nok mere økonomisk ved 3000 RPM ?
|

19-11-2008, 12:57
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Den sejler nok mere økonomisk ved 3000 RPM ?
|
Jamen gør den ikke helt sikkert det?
Den jo bruger mindre brændstof ved 3000 omdrejninger, men har naturligvis en lavere hastighed.
Marchhastigheden er nok omkring de 3500 hvis ikke tætter på 3800 - det er jo en stor skude  ..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

19-11-2008, 15:29
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
økonomisk
Skal det være økonomisk skal vi nok til at ro  men 3000 er for lidt 3200-3300 er nok ok jeg læste nogle test af 24fods og de kom frem til 3500 skulde være mest økonomisk det føles også som en god fart til min båd så der står den hvis vejret tillader 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-11-2008, 15:43
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Så hvis vi siger 35 liter/time ved 3500 RPM og 24 knob så giver det 0,69 knob/liter eller 1,27 km/liter.
|
det er vel ok med en 2300Kg båd
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-11-2008, 16:29
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
det er vel ok med en 2300Kg båd
|
Det er skam fint nok Kim. Jeg tænkte bare på hvor mange omdrejninger du normalt sejler med på længere ture. Det er sikkert helt fint ved 3500 RPM, båden skal jo også plane ordentligt for at sejle økonomisk så det er nok en passende hastighed.
|

19-11-2008, 16:48
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Ja 3500 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

20-11-2008, 15:22
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

21-11-2008, 07:44
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
Båden havde nok sejlet mere økonomisk med en 3bladet 19 men da jeg ikke havde noget udgangspunkt blev det 4bladet 18 og jeg vil da nødig undvære den acceleration og manøvre egenskaber den giver
|
Til gengæld er slipprocenten ofte lavere ved mellem omdrejninger med en 4 bladet i forhold til en 3 bladet, så måske ville der ikke den store forskel mellem en 4 bladet 18" og 3 bladet 19" vedrørende brændstoføkonomi.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,985
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Claudiaenaxy |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:56.