Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 469
1 medlemmer og 468 gæster
Karryptoden
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 30-06-2015, 12:13
Bryan6000 Bryan6000 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
Tak for dit fine billede Jens ! Jeg vil hjem og lave sådan en fætter ! Hvor mange psi skal den helst kunne lave når jeg trækker i start snoren ?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 30-06-2015, 18:34
Bryan6000 Bryan6000 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
Jeg har nu lavet en kompressions test og den vidst op mod 5bar på begge cylinder !

Så det er vel godkendt ??
Reply With Quote
  #3  
Gammel 30-06-2015, 20:02
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Bryan6000 Se indlæg
Jeg har nu lavet en kompressions test og den vidst op mod 5bar på begge cylinder !

Så det er vel godkendt ??
Hvordan lavede du testen?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #4  
Gammel 30-06-2015, 20:24
Bryan6000 Bryan6000 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
jeg træk i start snoren 3-5 gange samtidige med at en ven aflæste uret på testeren, vi brugt denne tester http://www.scheuerlein-werkzeuge.de/...stester-1.html
Reply With Quote
  #5  
Gammel 30-06-2015, 22:24
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
En kompressionstest på en kold motor er alt for upræcis, se denne fremgangsmåde fra en tidligere tråd:
http://www.fenderen.dk/forum/showpos...73&postcount=5

Så må du lige se bort fra det der ikke passer på din motor.

Det vigtigste er at alle cylindre ligger ens (indenfor 10-15%)
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #6  
Gammel 30-06-2015, 22:30
Bryan6000 Bryan6000 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
Det ser ikke ud til at min tændspole kan trække en gnist der er større end 5-10mm ?
på begge tændrør, min motor har en dobbelt tændspole. Kunne det tyde på at der bare skal en ny tændspole til ?
Reply With Quote
  #7  
Gammel 30-06-2015, 22:55
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Hvor gammel er den motor?

Kompressionstesten synes jeg ikke ser speciel god ud. De skal selvfølgelig ligge på 10%forskel, men over 7 bar minimum så du må lige prøve at køre den varm og så tjekke igen
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 130,281
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Karryptoden
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden