» Online brugere: 165 |
0 medlemmer og 165 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-06-2015, 21:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
En kompressionstest på en kold motor er alt for upræcis, se denne fremgangsmåde fra en tidligere tråd:
http://www.fenderen.dk/forum/showpos...73&postcount=5
Så må du lige se bort fra det der ikke passer på din motor.
Det vigtigste er at alle cylindre ligger ens (indenfor 10-15%)
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

30-06-2015, 21:30
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
|
|
Det ser ikke ud til at min tændspole kan trække en gnist der er større end 5-10mm ?
på begge tændrør, min motor har en dobbelt tændspole. Kunne det tyde på at der bare skal en ny tændspole til ?
|

30-06-2015, 21:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Hvor gammel er den motor?
Kompressionstesten synes jeg ikke ser speciel god ud. De skal selvfølgelig ligge på 10%forskel, men over 7 bar minimum så du må lige prøve at køre den varm og så tjekke igen
|

01-07-2015, 05:27
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
|
|
Jeg fik lavet en tændrørs tester igår aftes !
Måske har jeg fundet problemet med at den kun køre på den ene cylinder som tider.
Den ene tændrør kunne ikke trække en pæn blå gnist. Men den anden kunne lave en gnist på om til 1.7cm
Skal jeg prøve og bestille en ny tændspole ?
|

01-07-2015, 06:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Ja så der ihvertfald noget galt der. Kan du komme til at afmontere tændkabel så vi er sikre på det ikke er det der er noget galt med, her tænker jeg på at ohme den igennem
|

01-07-2015, 07:17
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2015
Bopæl: Kolding
Indlæg: 15
|
|
tændkabelt er støbt i tændspolen, begge kabler går i den samme tændspole
her er et billede af tændspolen http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/MjsAAOSwd4tUFutJ/$_57.JPG
Den er godt nok dyr 
|

01-07-2015, 10:10
|
|
Vedrørende kompressions test, gør det med varm motor, og med gasspjældet fuld åbent.
Ved at prøve hvor lang gnist tændingen kan lave, måler man faktisk også hvor mange volt der er på.
Det kræver ca. 1000 volt, for hver 1 mm gnistgab, og en påhængsmotor skulle gerne yde omkring 40000 volt, så den kan trække over 40mm gnist, men som før nævnt lav ikke et større gnistgab end 20mm.
Ellers kan man risikere at ødelægge tændingen, ligesom hvis man turner motoren med løsthængende tændrørshætte.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,613
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AlfonzoWeade |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:23.