Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 137
2 medlemmer og 135 gæster
Michaelraw, Robgbe
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 01-05-2017, 11:39
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Puha - hvordan ser de andre ud...?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 01-05-2017, 14:31
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Puha - hvordan ser de andre ud...?
:-) Jamen de er alle rimelig slidte. Men det er jo også deres job - at ofre sig for sagen.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 01-05-2017, 15:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Hvor lang tid ligger båden i vandet ? 6 mdr ?

Er det originale Mercruiser anoder ( Proudly Made in China ) som der er på ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 02-05-2017, 16:59
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Yes, originale anoder
Båden er ca i vandet fra 1/5 til 1/11, så 6 måneder passer fint
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #5  
Gammel 02-05-2017, 18:49
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Det kan være fejlen på den alvorlige tæring du oplever på dine anoder - brugen af Quicksilver anoder og andre af deres reservedele til Mercruiser fravælges af flere værksteder pga. den tvivlsomme kvalitet og holdbarhed....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 02-05-2017, 19:22
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Det kan være fejlen på den alvorlige tæring du oplever på dine anoder - brugen af Quicksilver anoder og andre af deres reservedele til Mercruiser fravælges af flere værksteder pga. den tvivlsomme kvalitet og holdbarhed....
:-) Tror du Tommy og andet original-reservedels-godtfolk ville sige det samme?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #7  
Gammel 03-05-2017, 06:38
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Faktum er, at flere og flere aut. Mercruiser værksteder handler deres stumper andre steder end fx mercruiser. Det kan skyldes flere faktorer, som jeg ikke vil komme ind på her.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 03-05-2017, 08:39
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Det kan være fejlen på den alvorlige tæring du oplever på dine anoder - brugen af Quicksilver anoder og andre af deres reservedele til Mercruiser fravælges af flere værksteder pga. den tvivlsomme kvalitet og holdbarhed....
Nu er svært at se præcist på billedet hvor mange procent der er tilbage af anoderne, men jeg ville tværtimod være bekymret, hvis der var meget begrænset tæring på anoderne, fordi så er der risiko for at det er drevet der tærer i stedet, naturligvis afhængig af forholdene.

At en anode tærer meget er ikke tegn på at det er dårlig kvalitet af selve anoden, det kan være andre problemer som manglende stelforbindelse, meget rustfrit stål (propel, styring mv), landstøms problemer fra en nabobåd etc, eller forkert type anode i forhold til saltindhold af vandet.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,108
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, VolkaMMMGap
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden