» Online brugere: 246 |
0 medlemmer og 246 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-04-2017, 15:28
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Kan det være slangen fra reservoir beholderen på motoren og ud på drevet, der er hoppet af eller revnet?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

30-04-2017, 16:30
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Kan det være slangen fra reservoir beholderen på motoren og ud på drevet, der er hoppet af eller revnet?
|
Godt bud. Jeg ved faktisk ikke hvor den sidder, men det må jeg finde ud af. Det er en hård omgang at rense for rurer. Både med højtryk og skrabere. Og det er da ret sandsynligt at jeg har beskadiget noget i kampens hede.
Er slangen fra beholderen til drevet overhovedet synlig ude ved drevet?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Sidst redigeret af Ulman; 30-04-2017 kl. 16:43.
|

01-05-2017, 04:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Hvis der kommer drevolie ud ved vandindtaget på drevet, kommer det med overvejende sandsynlighed fra utætte pakdåser omkring impellersystemet eller gearskiftet i toppen af underhuset.
Slangen til drevoliereservoir sidder indvendigt i transomklokken, så jeg tror ikke fejlen skal findes der.
Uætte Alpha One drev er tit set, som tidligere skrevet.
En trykprøvning - uden drevolie i drevet - kan kaste lys over, hvor fejlen er.
Drevet skal laves. Det må ikke lække drevolie.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

01-05-2017, 06:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Skiftede du drevolie inden vinter?
Hvis der har været vand i olien, kan det også skyldes frosten har presset pakdåsen.
Som Rolf foreslår er en trykprøvning en god idé.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

01-05-2017, 08:00
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Jeg skiftede ikke drevolie inden vinteropbevaring, og der er ikke umiddelbart tegn på at der er vand i olien.
Der er ikke vandindtag og impeller i drevet. Vandindtaget sidder i bunden af båden. Selve vandindtaget i drevet er der naturligvis, det bruges bare ikke.
Olie kan ses på de vandrette dele (ved ikke om de har et navn). Både de brede som på billedet, men også den lidt kortere 'vinge' der sidder lige over.

__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Sidst redigeret af Ulman; 01-05-2017 kl. 10:49.
|

01-05-2017, 10:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Hhmmmm, ser lidt mærkeligt ud.
Det kræver en adskillelse af over- og underhus, for om du evt. kan se utætheden. Herefter en trykprøvning ved MAX 0.5 bar ( uden drevolie i drevet ). Drevet skal kunne holde tryk i ca. 1 time, hvor du ca. hvert kvarter drejer akslerne 90 grader, så du fordeler trykket jævnt på anlægsfladerne i pakdåser / aksler.
I øvrigt, har du godt nok tæring på dine trimanoder - har du permanent landstørm tilkoblet ???????
__________________
Chi non risica, non rosica
|

01-05-2017, 10:52
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini
Hhmmmm, ser lidt mærkeligt ud.
Det kræver en adskillelse af over- og underhus, for om du evt. kan se utætheden. Herefter en trykprøvning ved MAX 0.5 bar ( uden drevolie i drevet ). Drevet skal kunne holde tryk i ca. 1 time, hvor du ca. hvert kvarter drejer akslerne 90 grader, så du fordeler trykket jævnt på anlægsfladerne i pakdåser / aksler.
I øvrigt, har du godt nok tæring på dine trimanoder - har du permanent landstørm tilkoblet ???????
|
Nope. Ingen permanent landstrøm. Alle anoder skiftes hvert år. De er bare ikke blevet skiftet endnu.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,011
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetlsfr |
|