Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 213
0 medlemmer og 213 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-02-2009, 19:35
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg ville nu gerne have en i samlingen - den lyder fedt sådan en V8 totakter

Men jeg husker at Scrødder bannede over dem - de krævede masser af justering - og de kunne havarere som ingenting hvis de ikke stod korrekt

Den der linkes til ser ud til at være i fantastisk fin stand
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-02-2009, 19:50
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Lars,

Ja måske formuleret jeg mig lidt uforståligt, men altså OMC sea drive er jo en genial ting, men hvor ser man det så ikke idag? når iden er så godt
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-02-2009, 21:24
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Lars,

Ja måske formuleret jeg mig lidt uforståligt, men altså OMC sea drive er jo en genial ting, men hvor ser man det så ikke idag? når iden er så godt
Det var nu også det jeg troede du mente
Men ser det jo på mange både idag, bare ikke som en integreret løsning med motoren, men mere som en integration mellem platform og brackets - blandet Jess Shetland er jo blot et af mange eksempler..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-02-2009, 08:38
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Det var nu også det jeg troede du mente
Men ser det jo på mange både idag, bare ikke som en integreret løsning med motoren, men mere som en integration mellem platform og brackets - blandet Jess Shetland er jo blot et af mange eksempler..
Desværre har jeg ikke sådan en
den type bracket jeg er på jagt efter skal være med opdrift, ellers bliver den for tung i r....
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-02-2009, 09:34
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Arr jess det kunne være fint at den bare forsat ned af sløbestedet og ned på bundet...

Men har jeg formuleret mig vildt dårligt? jeg spurgte om der var noget der visete hvorfor OMC sea drive ikke blev en succes
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-02-2009, 10:20
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Arr jess det kunne være fint at den bare forsat ned af sløbestedet og ned på bundet...

Men har jeg formuleret mig vildt dårligt? jeg spurgte om der var noget der visete hvorfor OMC sea drive ikke blev en succes
Ja det kunne du lide
Mon ikke den manglende succes har noget med vægten at gøre ?
eller også var det et forkert tidspunkt, prissætning
eller sådan noget
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-02-2009, 12:33
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
hmm jo måske nok vægten men iden var da værd at bygge på, da det giver det mere plads i båden!
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Diesel motorer Thomas E. Motor 16 13-08-2009 09:46
Brugte motorer. Miss Mancini Off topic 0 27-03-2009 06:13
Motorer med mere ENN Bådrelaterede links 1 11-12-2008 20:31
Gamle OMC motorer ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 2 30-08-2008 18:55

» Statistikker
Medlemmer: 128,021
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RaegaTing
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden