|
» Online brugere: 2,194 |
| 0 medlemmer og 2,194 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

19-04-2009, 10:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
|
Det er en tommelfingerergel - hvor hurtigt de er skrotmodne afhænger af om de skylle hvsr gang efter brug konserveres med glycol etc etc samt af drifttimer og salt og iltholdighed i vandet båden sejler i
men kkig dem efter rens dem og trykprøv dem så har du en god ide om standen af dem
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

19-04-2009, 11:26
|
|
|
Det er jo heldigvis også billigere at rense og lave visuel inspektion. Det koster jo kun et pakningssæt; men hvordan trykprøver man dette system. Kræver det special værktøj.
|

19-04-2009, 14:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Du må labe nogle blændflanger så du kan blænde vandkanalerne af og så er det ellers bare at trykprøve
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

19-04-2009, 15:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Her kan I se et gennemskåret billede af et udstødningssystem fra en Volvo Penta V8 - det er identisk med et tilsvarende fra Mercruiser dog undtaget afgangsknæet, der er udformet anderledes.
Levetiden på udstødningssystemer svinger meget - mit eget OMC udstødningssystem holdt i 14 år, så var det en udskiftning værdig.
Jeg har set udstødningssystemer der efter 5 år var defekte - service, vedligeholdelse og årlig kontrol kan forlænge levetiden markant.
Ifb. med vinterkonserveringen, er det en god ide at afmontere afgangsknæet og kontrollere flowet igennem kølekanalerne på henholdsvis manifold og afgangsknæ. Et nyt sæt pakninger kan købes for et beskedent beløb hos de fleste marineværksteder - hos nytdrev.dk er de gratis ved køb af andre varer.
Til inspiration kan et komplet sæt manifolder og afgangsknæ fra GLM Marine USA købes hos nytdrev.dk til kr. 4998,- incl. moms. Dette tilbud gælder til Mercruiser, OMC og Volvo Penta 4 cyl., V6 og V8 motorer.
Der er vedhæftet et komplet billede af dette system vi kan tilbyde.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-04-2009, 21:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Jeg lavede en blændplade som passede der hvor knæet sider. og så læg manifolden ned på siden så du har udstødningsiden op, herefter fyldte jeg den med vand i udstødning og satte 8bars tryk på vandsiden så kan du se om det bobler  
|

19-04-2009, 21:45
|
|
|
Hvis jeg forstår dig ret påtrykker du 8 bar igennem det rør hvor vandet normalt kommer fra motoren. Er det rigtigt.
Men herved tjekker du kun manifolden. Hvad om man gjorde det samme men med knæet monteret og udgangen til drevet blokeret, så er hele systemet trykprøvet Eller er der noget jeg har overset
|

19-04-2009, 21:48
|
|
|
UPS ja jeg har vist overset at vand OG udstødning her er blandet sammen
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,929
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, BarryDuke4 |
|