Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 123
3 medlemmer og 120 gæster
Ranandybep, ThonaserHaisp, VolkaMMMGap
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-04-2009, 13:09
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Jeg kom til at åbne ned til maskinen lige efter jeg havde startet og opdagede at det tikkede , men ikke mere en det nok højst kunne være en ventil.
lyden høres tydeligst ved tomgang eller lige over tomgang. jeg vil prøve at lokalisere lyden og høre om det er fra pumpen.
Tikkelyden kommer formentligt fra pumpen - det er svært at lokalisere ved at lytte sig frem men man kan afmontere pumpen og prøve at starte uden - så hører man det tydeligt

Man kan også med startet motor og afmonteret ventildæksen prøve at "holde" imod på en vippearm af gangen - forsvinder lyden så har du fundet den ventil der forårsagede det

Lyden er meget almindelig på de 3,0ère
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-05-2014, 20:29
MartinB MartinB er offline
 
Tilmeldelsesdato: May 2014
Bopæl: Vordingborg
Indlæg: 3
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Tikkelyden kommer formentligt fra pumpen - det er svært at lokalisere ved at lytte sig frem men man kan afmontere pumpen og prøve at starte uden - så hører man det tydeligt

Man kan også med startet motor og afmonteret ventildæksen prøve at "holde" imod på en vippearm af gangen - forsvinder lyden så har du fundet den ventil der forårsagede det

Lyden er meget almindelig på de 3,0ère
Enn, og i andre. Er det Alle Mercruiser 3,0 motorer der har hydrauliske ventiler ?? Jeg har en 3,0 CID 181 motor fra 1988 der skal justeres. Da jeg har fået gjort det forkert 2 gange nu, mangler jeg lige denne viden.
Ved godt dette er et gammelt indlæg..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-05-2014, 16:57
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by MartinB Se indlæg
Enn, og i andre. Er det Alle Mercruiser 3,0 motorer der har hydrauliske ventiler ?? Jeg har en 3,0 CID 181 motor fra 1988 der skal justeres. Da jeg har fået gjort det forkert 2 gange nu, mangler jeg lige denne viden.
Ved godt dette er et gammelt indlæg..
Martin;
ENN gik bort for nogle år siden, så han kan desværre ikke svare. Han var et orakel og altid saglig i sine indlæg.

Men med hensyn til 3.0'eren, ja de har alle hydrauliske ventilløftere.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
justering af mængden af benzin ESSelte Motor 1 08-06-2009 15:33
Justering af tænding på Volvo Penta AQ130A Holten Generelle spørgsmål 1 07-03-2009 13:29

» Statistikker
Medlemmer: 126,108
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, VolkaMMMGap
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden