Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 187
0 medlemmer og 187 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-05-2009, 13:32
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Jo det er da også nemmere, men hvor skal det så tages fra. Kan jeg tage det oppe ved filteret som er lige ved varmeren eller skal det tages ved inspektions dækslet til tanken som er den sværeste løsning?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 12-05-2009, 13:57
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Jo det er da også nemmere, men hvor skal det så tages fra. Kan jeg tage det oppe ved filteret som er lige ved varmeren eller skal det tages ved inspektions dækslet til tanken som er den sværeste løsning?
har du en ekstra studs på filteret kan den bruges, sidder dit filter på sugesiden. et tee-stykke kan også monteres på sugeslangen lige før filtret.
husk pumpen til varmeren ikke kan suge mere end en meter men trykke 6 meter.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år

Sidst redigeret af goffy; 12-05-2009 kl. 14:12.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-05-2009, 16:40
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Kan man godt sætte et T stykke før filteret efter motorpumpen? Vil det ikke skabe problemer med luft i dieselsystemet? Kan oliefyret suge gennem pumpen?
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-05-2009, 17:14
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
hvis din motor suger gennem filtret skal tee stykket monteres mellem
filter og tank. Hvis du montere tee stykket mellem filter og pumpe vil pumpen måske ved en halv stoppet filter suge så hårdt at varmeren ikke får olie.
du skal nok regne med at have en ekstra filter monteret mellen tee stykket og varmeren.
en løsning kan også være at suge direkte i tanken men det kræver jo en ekstra sugerør i tanken.
der var nogle tegninger i papirene til min varmer jeg vil lige prøve at se hvad der står.
de ligger sgu da vist inde i båden
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 12-05-2009, 20:01
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
hvis din motor suger gennem filtret skal tee stykket monteres mellem
filter og tank. Hvis du montere tee stykket mellem filter og pumpe vil pumpen måske ved en halv stoppet filter suge så hårdt at varmeren ikke får olie.
Nu tænker jeg mellem den knastaksel dreven pumpe,føde pumpe eller hvad man nu kalder den og filteret ikke dieselpumpen til dyserne.
Hvis du finder tegningerne må du da gerne scanne dem ind til mig hvis det ikke er for stor ulejlighed.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 12-05-2009, 20:06
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Nu tænker jeg mellem den knastaksel dreven pumpe,føde pumpe eller hvad man nu kalder den og filteret ikke dieselpumpen til dyserne.
Hvis du finder tegningerne må du da gerne scanne dem ind til mig hvis det ikke er for stor ulejlighed.
jeg kikker lige efter de tegninger.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 12-05-2009, 20:36
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
der stod ikke så meget som forventet men det ser ud til du skal hente olien
mellem dit filter og tanken. jeg vil nu foretrække at have filter for varmeren også så hvis der er en ledig studs på filtret så brug den.
Attached Images
File Type: jpg May12017.JPG (372.3 KB, 3 views)
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
diesel på aq270 ?? boerling Motor 12 04-04-2010 15:28
Diesel motorer Thomas E. Motor 16 13-08-2009 09:46
bmc diesel lynæs Køb 0 08-07-2009 21:44
BMC 2.2 diesel lynæs Køb 6 21-04-2009 11:55
lille diesel eoc Generelle spørgsmål 12 01-07-2008 10:05

» Statistikker
Medlemmer: 127,471
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DessieTanc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden