|
 |

22-05-2009, 09:23
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Egå
|
|
Ja forelskelse er godt og realismen -eller hvad der er muligt- hænger godt sammen med den :-) Jeg har det bare langt bedre med træ end med glasfiber. Som nybegynder tænker jeg dels på, om det er muligt at rå råd og vejledning og dels på ikke investere for hårdt i en projektbåd, hvis det nu ikke lykkes. Jeg forestiller mig, at det allerede under den indledende renovering er muligt at vurdere hvorvidt det er håbløst eller ej. Dog ville jeg være ked af, hvis den bedst skulle egne sig til Skt. Hans bålet, men tror det ikke. Se evt vedlagte billede. Jeg ved ikke hvad modellen hedder eller hvor meget plads der er om læ.
|

22-05-2009, 10:22
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
|
|
Ja det er svært at sige præcis hvad det er, men det er helt sikkert det man kalder krydser. De har som regel svage steder helt ude agter under dækket, da vedligehold er umuligt efter bygning. Køltræ/bolte og spanter skal også tjekkes. Der er ikke en balsal under dæk, men det forhøjede ruf gir måske en acceptabel højde ved pantry.

22-05-2009, 14:20
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
Sidst redigeret af lynæs; 22-05-2009 kl. 15:23.
|

22-05-2009, 15:20
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Egå
|
|
Den er rigtig flot og ser noget mere overskuelig ud. Ved du hvad den koster og hvad modellen hedder?
|

22-05-2009, 15:26
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
Den kaldes en skærgårdskrydser, du må ringe til manden, jeg aner intet om den, kunne bare huske, jeg havde set den. Men den kan ikke koste meget.

22-05-2009, 15:53
|
|
Hvis den er en Q30 schårenkreutzer kenner jeg til båden
jeg har selv købt en med en ven som forsikringsskadet
.værdien i 100%stand er ca 500-600k ..og de er mega efterspørgt på den tyske market ..nemt at sælge pga denne slagst både er rigtigt hurtigt og har vundet mange rekorder..
er den klinkebygget ? har du flere fotos ??
|

22-05-2009, 16:17
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
Hvis man leder efter en klinkbygget skærgårdskrydser, kommer man til at lede evigt. Bådens pris efter renovering tjah 15-25000 ( liebhaveri ), så du skal ikke gøre det for pengenes skyld. Navnet skyldes at, de oprindeligt er bygget til indenskærs sejlads, så det er ikke en havkrydser. Bådens slanke og spinkle hæk og stævn egner sig ikke til hårdt vejr i store bølger. Havde selv en gang en Neptunkrydser, som er lidt større end denne, og skøn at sejle. Hvis du vil sejle i hårdt vejr til en billig pris, så find en folkebåd eller en spidsgatter.
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|