|
 |

04-06-2009, 08:35
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Egå
|
|
Ja, det ville nok være en fornuftig disposition, men ikke lige noget for mig. Dog kaster jeg mig ikke hovedkulds ud i projektet, da jeg har en erfaren sejler med ombord. Derudover selvfølgelig sikkerhedsudstyr, gps, kompas, søkort osv.
Jeg vil helt klart overveje seriøst at lægge til ved Odden istedet, når nu Kalundborg kan være problematisk. Snekkeløbet skal jeg have nærstuderet på søkortet. Jeg regner med at tage turen på to -måske tre- dage. Lyder det ikke realistisk?
|

04-06-2009, 09:24
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
|
|
Jeg tror at det er realistisk, med den vejrudsigt, at nå Helsingør Fredag ( nordvestlig vind ), Gilleleje eller Hundested Lørdag ( skiftende vindretninger ) og så skulle du få en medløber på 8m Søndag. Men men vejrudsigter er ikke det man kan stole mest på.
Brug den første dag til at få afprøvet motor/rebningsmuligheder/lanterner/kortlampe/instrumentlys mm., så du er sikker på alt essentielt fungerer. Sørg for at ha' reservepærer/sikringer med ombord. Let tilgængelige fødevarer og drikkelse samt gerne lidt chokolade til hurtig energitilførsel.
Og så iøvrigt rigtig god tur.
Prøv at udregne den direkte afstand, divider med 3 = ca. tid

07-06-2009, 20:16
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
Jeg er da lidt spændt på at høre om turen.

07-06-2009, 20:26
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Ditto
|

07-06-2009, 21:26
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Egå
|
|
Tak for de gode råd. Jeg har droppet Kalundborg og lægger til ved Odden istedet for. Har dog fået at vide, at der er en del dårligt afmærkede laksegarn ved indløbet, så jeg må holde udkig.
På fredag (d. 12.) rigger vi båden til i Kbh og tager afsted samme dag. Jeg gør mig nogle noter undervejs, så jeg kan fortælle jer hvordan det er gået. Min bedre halvdel sørger for forplejningen og jeg har lavet en lang liste over hvad der derudover skal medbringes. Det ser ud til, at vi kommer til at krydse om gennem sundet, så vi slår nok ikke nogen hastighedsrekorder, men sjovt bliver det.
|

10-06-2009, 16:03
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
Jeg var af den mening at du sejlede sidste Fredag, ellers var vejrmeldigerne jo helt hen i vejret.

21-06-2009, 17:10
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
|
|
noget nyt ?
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,117
Emner: 5,115
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Saberzak |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:25.