Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 148
0 medlemmer og 148 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #27  
Gammel 01-07-2009, 11:15
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Der var tryk på hos MB Marine i dag - det er her mit defekte Cobra drev står.
Desværre havde MB Marine ikke tid til at adskille drevet og finde fejlen, så jeg måtte selv i arbejdstøjet....

Jeg var nysgerrig for at finde årsagen til skramlelyden i bunden af drevet selvom jeg jo inderst inde godt viste hvad der var galt.

Drevolien blev aftappet og allerede her var det et dårligt varsel - magneten var fyldt med spåner.

Herefter blev propel og carrier afmonteret og frem kom endnu flere spåner....

Bakgearhjulet var ilde tilredt - der mangler flere tænder. Snekkehjulet og fremadgående gearhjul mangler også flere tænder.

Det overraskende var faktisk overfladen på gearhjulene - den var meget ru og nubret. Kan det skyldes, at der har været vand i gearolien ?

Det aftappede gearolien var uden vand.

Det brugte drev er blevet adskilt, men det er ikke troværdigt at sejle med.

Jeg har bestilt et komplet fabriksnyt OMC Cobra drev - både upper- og lowerunit. Det bliver leveret på torsdag direkte fra Los Angeles USA.

Årsagen til den ru overflade, er formentlig at en tidligere ejer har fyldt drevet med olie fra oven, så der er blevet en luftlomme og deraf følgende dårlig eller ingen smøring.

Lidt vand i olien behøver ikke nødvendigvis at ødelægge tandhjulene, men det afhænger selvfølgelig af hvor meget vand og hvor længe.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
OMC Cobra og dollarprinsessen Anders kr Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 53 24-02-2009 07:32

» Statistikker
Medlemmer: 127,776
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetldzg
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden