|
 |

09-07-2009, 21:03
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by lbk
Godt der er flinke bådvenner til at holde øje med andres ejendele.
|
Ja dem kan man sgu ikke få nok af.
Selvfølgelig en stor tak til Skibsbyggeren og Ejner, Jeg må hellere have rigeligt med kolde øl parat næste gang vi ses. 
Havde de ikke set at den lå "lidt" underligt så havde fenderne sku peget opad onsdag morgen.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

10-07-2009, 20:38
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Selv tak, Jan.
Jeg har gjort det til en vane, lige at kikke på bådene og fortøjninger, på vej ud af broen, og det koster jo ikke noget!
hvis alle gjorde det til en vane, er man mere obs på forandringer.
(  Men du må da gerne give en kølig pils alligevel, de er forhåbentlig IKKE vandkølede!  )
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

12-07-2009, 15:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Strøyer: er din flowmåler stabil ! jeg prøvede at holde motoren konstant på 2000 rpm i 25 min. men flowmåleren står og svinger 8,8 til 9,8 l/t altså viser
8,9 - 9,0 - 9,1 osv til den når 9,8 og så tæller den ned igen til ca 8,8
den har på ingen tidspunkt vist konstant.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-07-2009, 01:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Min er ret stabil.
Men jeg undrer mig over at ved fuld gas for at komme op at plane kommer den ikke over 65L/T.
20 knob bruger den 56 L/T helt stabilt.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

23-07-2009, 08:14
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jan - er det en EFI/MPI eller Kaburator model?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

23-07-2009, 08:48
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Den er med Karb.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

23-07-2009, 09:51
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Så kommer den nok over 80 liter ved fuld gas..
Jeg mindes at 350 Mag MPI brugte lidt over 85 liter ved fuld gas. Så mon ikke din går lidt over.
Jeg var iøvrigt ude på ski med en 4.3 MPI forleden og den brugte i tomgang (650-700 omdr) jfr Smartcraft 2.9 liter i timen ved tomgang.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,494
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DeangeloAr |
|