Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 354
1 medlemmer og 353 gæster
PalmaRedde
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 21-07-2009, 22:42
Casper Casper er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
Billeder: 12
et tip fra en Bornholmer

Jeg har netop været på Bornholm i et par uger, der rendte jeg ind i øens eneste mekaniker på Mercruser.

Han gav det tip at, vedr. frostsikring af 1/2 system, - så ville følgende være det bedste:

1: skaf en halvstor vandkande og monter en slange på tuden

2: fordel 1-1 vand og glycol i kanden

3: tænd motor og lad drevet suge blandingen op

Resultat: det skulle være at man er helt sikker på at væsken i alle kroge....

Det skulle også betyde at der ikke skal gøres noget inde fra motorrummet, tømme, påfylde etc....

Nogen indvendinger eller meninger ???

':-)
Reply With Quote
  #2  
Gammel 21-07-2009, 22:55
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Det kan man udemærket gøre - men hvordan vil du koble vandkande og vandintaget på drevet sammen?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 21-07-2009, 23:04
Casper Casper er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
Billeder: 12
ørebøffer + vandkande med slange på og glucol i i forholdet 1-1
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-07-2009, 23:27
Casper Casper er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
Billeder: 12
Virker løsningen god, fordele / ulemper ?? Jeg spørger af usikkerhed ...
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-07-2009, 23:29
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
hvis du har ferskvandskøling på motoren så er det fint for det er jo kun veksleren ,pumpen og udstødningen der skal have kølevæske
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
vinterkonservering. Strøyer Off topic 2 02-02-2009 21:25
Vinterkonservering stingray 210 Casper T Billeder af båden 4 10-12-2008 13:54
Vinterkonservering af 4.3 MPI NarkoKrig Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 9 05-11-2008 14:03
Vinterkonservering a la Mercury Lars T Generelle spørgsmål 44 20-10-2008 20:47

» Statistikker
Medlemmer: 129,238
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PalmaRedde
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden