» Online brugere: 146 |
0 medlemmer og 146 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

21-07-2009, 22:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
start med at prøve at lokalisere hvor olien kommer ud der er flere muligheder.
hov jeg havde ikke set den røde ring sorry
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

22-07-2009, 06:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Er dit drev et Mercruiser Alpha One Gen II, som vist på billedet ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-07-2009, 08:01
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
|
|
Ja, drevet er som vist på billedet, - Mercruser Alpha one gen. 2 . Synsmæssigt virker det som om at udslippet er størst når jeg starter motoren. Der burde vist alene komme vand ud af det hul...
|

22-07-2009, 11:47
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg kan ikke se den røde ring
Taber den olie på resovoiret inde i motorrummet altså synket oliestanden i oliebeholderen til drevet? bliver olien hvidlig?
Hvad farve har den olie der kommer ud - hvis du kører på mercruisers high performance gearolie er den blå og tydelig genkendelig - det kan også være trimolie som er klar olie
Lån en trykprøver og sæt tryk på drevet så ser du straks om der er en lækage
Er det en lækage på drevet skal du få det fixet straks da det kan give dyre skader
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

22-07-2009, 13:58
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
|
|
Har forsøgt at lave en større markering. Olien er pæn, forstået at den har standard grøn/sort farven - præcis som farven i resovoiret og nederst på gearet hvor olien tappes af normalt...
Jeg synes ikke at oliemængden i resovoiret formindskes.....
|

22-07-2009, 15:32
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Ja der skal ikke komme gearolie ud af drevet - se om den mister noget - prøv at lade drevet stå et døgn løsen så aftapningsskruen og se om der kommer vand/hvid olie ud i bunden hvis der gør er der en lækage
Det ideelle er at tappe olien af og trykprøve drevet se denne tråd http://fenderen.dk/forum/showthread....trykpr%F8vning
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-07-2009, 16:01
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 60
|
|
Jeg har netop kontrolleret status på drevet. Båden har været på land i en uge nu, og der løber stadig langsomt olie ud.
Resovoiret er ved at blive tømt.
Jeg fik netop løsnet aftapningskruen, og resultatet var at der stadig kom pæn olie ud af den, men jeg fornemmede lidt sporadisk glimmer, - men ingen mælkehvid farve.
Lækagen er jo kendt, som vist på billedet.
Kan nogen konkludere på dette ?
Hvad er de næste 3 step der bør gøres for udbedring ?
Kræver dette en prof mekaniker, eller kan det gøres af lægmand ? Er det et større problem, nyt drev etc...
Puha, det er ikke trygt dette her for en nybegynder...
Sidst redigeret af Casper; 23-07-2009 kl. 16:09.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,475
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, pattirr6 |
|