» Online brugere: 379 |
0 medlemmer og 379 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

22-07-2009, 19:49
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Sarah - 12v stikket vil jeg ikke tro er nogen god ide, det kunne jo være at du hellere ville bruge det stik til noget andet, evt. køletaske osv..
Så Enn råd med et seperat stik er et rigtig godt et.
|

23-07-2009, 09:10
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Sarah - 12v stikket vil jeg ikke tro er nogen god ide, det kunne jo være at du hellere ville bruge det stik til noget andet, evt. køletaske osv..
Så Enn råd med et seperat stik er et rigtig godt et.
|
Hmm.. Men så skal jeg til at bore og montere en decideret stik kontakt? Jeg har 2 12 volts stik i båden, men har også set man kan få sådan en man sætter i stikket og så har man 2 "udgange".. Ligesom derhjemme, når et stik er for lidt. Er jeg helt ude i hampen?
Det er vel også lidt et æstetisk spørgsmål om at jeg synes det er synd at eftermontere en stik kontakt, der ikke passer ind når nu resten står så flot....
|

23-07-2009, 09:21
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Tja du er under alle omstændigheder nødt til at bore et hul til både ledningen fra transduceren og strøm til selve GPS'en..
Så du kunne jo gemme ledningerne inde bag instrumentbordet og så lade ledningerne komme op lige bag GPS'en. Så ser man ikke hullet. Det er jo sådan de fleste gør det.
|

23-07-2009, 10:27
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Bopæl: Silkeborg
|
|
Prøv lige at lægge et par billeder op af dit instrument bord, og udpege, hvor du vil have GPS'en sat fast.
Jeg har lavet et par installationer for vennerne, hvor det ikke har været nødvendigt at bore huller, heller ikke til kablerne.
Med hensyn til forsyning, så plejer der at være en mulighed for tilkobling af ekstra udtag gemt under instrumentbordet et sted.
For at få det til at virke, skal du "blot" tilslutte + (Plus=plejer at være rød) og -(minus = sort).
JeDet kan også være en fordel at tilslutte "instrumentlys" hvis en sådan forefindes. Men det fremgår af installationsvejledningen.
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

23-07-2009, 11:59
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Med hensyn til forsyning, så plejer der at være en mulighed for tilkobling af ekstra udtag gemt under instrumentbordet et sted.
|
Enig. Der er ingen grund til at have flere stik end højst nødvendigt, og jeg går ud fra at du vil lade "GPS ledningsnettet" blive fast monteret i båden ?
Eller har du tænkt dig at afmontere det hver gang sammen med selve GPS'en ?
|

23-07-2009, 15:12
|
 |
Amfibiedyr
|
|
|
|
Jeg har et billede her, må lige tage nogle tættere på.. Ja, jeg vil lade ledningsnettet sidde i og så bare tage kortplotteren af holderen, når jeg ikke er i båden.. Skal have båden på land og bundmale i weekenden, så vil prøve at få det monteret der...
|

23-07-2009, 15:14
|
 |
Amfibiedyr
|
|
|
|
Tanken var det skal sidde ude til venstre, kan lige præcis montere det så den ikke skærmer for trimmen... Til venstre for rattet sidder lys, læns og horn og ved siden af det 12 volts stik. Clasg: det er derunder det skulle være muligt at lave en ekstra tilkobling?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|