|
 |

30-07-2009, 09:21
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Hvis slangen ikke presser på studsen, vil der dannes en fold mellem de 2 møtrikstykker, og det vil normalt medføre utætheder. Slangen SKAL presse på studsen. Måske en anden studs kan gøre det. Den lidt brdr. klamp metode, et spændebånd mere, hvor spændemøtrikkerne sidder 90 gr. forskudt. så folden ikke løber helt igennem.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

30-07-2009, 13:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
som lynæs skriver studs og slange skal passwe sammen i diameter - og så skal du vælge et par kvalitetsspændebånd fx i rustfri
Men hvis slangen ikke passer på studsen i diameter så er det hele ligemeget - så får du det aldrig 100% tæt og fagmæssigt i orden der skal ikke anvendes sikaflex tyggegummi mv. 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

03-08-2009, 08:49
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Så blev fejlen lokaliseret - ganske rigtigt var der noget der ikke lige passede sammen  )
Påfyldningsstudsen er mindre i diameter end slangen - slangen passer perfekt til studsen nede ved tanken, så løsningen bliver at skifte studsen.
Men, stod og skulle på weekend, så har fået pakket det ordentligt og har haft nul problem siden. Så når jeg får en ledig stund, skifter jeg studsen så det er lavet ordentligt..
Så det blev bare en skøøøn weekend med lidt for meget indenbords (ikke i båden), overnatning, sol og ankre op og bade... aaahhh...
|

25-08-2009, 10:27
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Efter mange samtaler (hvor vi vist snakkede forbi hinanden i marine butikken) er jeg kommet frem til løsningen... Problem: Min tankstuds er 38 mm og benzin slangen 45 mm. De der 38 mm er så slet, slet ikke standard mål.. Og jeg vil have et tankdæksel der kan låses.
Nå, det viste sig så at man kan købe en overgang imellem de to diametere - det er den jeg har vedhæftet et billede af (har skåret den til)... Det er mit tirsdagsprojekt (det og få de røde neglelaks mærker af, jeg lavede på dækket da jeg rodede med ankeret i weekenden - suk).... Jeg krydser fingre...
|

25-08-2009, 11:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise
Efter mange samtaler (hvor vi vist snakkede forbi hinanden i marine butikken) er jeg kommet frem til løsningen... Problem: Min tankstuds er 38 mm og benzin slangen 45 mm. De der 38 mm er så slet, slet ikke standard mål.. Og jeg vil have et tankdæksel der kan låses.
Nå, det viste sig så at man kan købe en overgang imellem de to diametere - det er den jeg har vedhæftet et billede af (har skåret den til)... Det er mit tirsdagsprojekt (det og få de røde neglelaks mærker af, jeg lavede på dækket da jeg rodede med ankeret i weekenden - suk).... Jeg krydser fingre...
|
som bruger af neglelak så har du nok også noget neglelakfjerner 
det skal nok blive godt med den overgang stykke.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-08-2009, 11:52
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Hehe.. ja da... Men var i tvivl om hvorvidt det gik så godt i spænd med glasfiber, men har nu læst acetone er i orden at bruge.. så frem med voksen bagefter :-P
Så kan jeg lære det....
Men, har store forhåbninger til overgangsstykket - har sovet i båden, men når skylightet bliver lukket pga regn, kan man da godt være liiidt tung i hovedet dagen efter  ....
|

25-08-2009, 11:50
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise
Efter mange samtaler (hvor vi vist snakkede forbi hinanden i marine butikken) er jeg kommet frem til løsningen... Problem: Min tankstuds er 38 mm og benzin slangen 45 mm. De der 38 mm er så slet, slet ikke standard mål.. Og jeg vil have et tankdæksel der kan låses.
|
Jeg troede at 38 og 51 mm var standard for brændstofpåfyldningssslanger, dækspåfyldning og tankstudse.
Jeg har ikke hørt om 45 mm, men det er måske europæisk standard mål, hvor 38/51 mm måske er amerikansk ?
|

25-08-2009, 11:53
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Brian L: Ja, det var netop problemet. Ingen 45 mm studser overhovedet!!!! Slet, slet ikke standard.... Båden er tysk...
Men slangen passer jo perfekt på tanken - så nu skulle overgangsstykket gerne være lykken....
|

25-08-2009, 22:10
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
|
|
så må du håbe det overgangstykke hjælpe for det er pænt træls"på godt dansk" og ha bensin lugt/dampe kabinen. man bliver hurtig tung i hovedet af det. held og lykke
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle |
|