Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 161
0 medlemmer og 161 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-08-2009, 07:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Der kunne måske være fornuft i at vælge en GM 3.0 liter.Brændstofokonomien og reservedelspriserne er gunstige. Hvad er vægten på din båd sejlklar ?

Jeg har en GM 3.0´er LongBlock på lager til 19998,- incl. moms og frit leveret i DK.
Attached Images
File Type: jpg Base - 181.jpg (29.9 KB, 199 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 20-08-2009, 10:36
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Jeg er ikke så interesseret i den 4 cyl, da jeg synes at den går alt for uroligt ved lave omdrejninger og med 1100 kg båd tror jeg også at den er i underkanten.... Ellers tak for tilbuddet, men det bliver nok enten R6, V6 eller
V8.... Og med de ovennævnte motorer, har jeg opgivet. Jeg skal have en motor som er komplet og funktionsdygtig evt med et minimum af ændringer. Har spekuleret i at handle i USA, men mangler erfaring/viden om shipping o.l. Nogen hjælp?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle

Sidst redigeret af Albjerg; 20-08-2009 kl. 10:45.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-08-2009, 10:43
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Øh - nu læste jeg lige Leif's indlæg..... Kan det være at jeg skal skifte tændingsdelene ud (Rotor, dæksel, kabler og tændrør) ?? Kan det give dårlig motorgang? Den går roligt uden problemer op til ca 1700 RPM derefter sker der intet, selvom jeg giver mere gas. I frigear tager den nemt 4000 RPM. Er vi ude i en så simpel fejl?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-08-2009, 16:15
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Øh - nu læste jeg lige Leif's indlæg..... Kan det være at jeg skal skifte tændingsdelene ud (Rotor, dæksel, kabler og tændrør) ?? Kan det give dårlig motorgang? Den går roligt uden problemer op til ca 1700 RPM derefter sker der intet, selvom jeg giver mere gas. I frigear tager den nemt 4000 RPM. Er vi ude i en så simpel fejl?
Dårlige tændingsdele kan være årsag til en helt igennem træls motor, men vil du finde ud af om motoren er værd at ofre noget på, så tag en kompressionstest af den.

Jeg har ikke lige tallene, men der skal selvfølgelig helst være ens tryk på alle +/- og hvis der er omkring 10 bar, så er det ikke helt skidt.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-08-2009, 20:34
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Dårlige tændingsdele kan være årsag til en helt igennem træls motor, men vil du finde ud af om motoren er værd at ofre noget på, så tag en kompressionstest af den.

Jeg har ikke lige tallene, men der skal selvfølgelig helst være ens tryk på alle +/- og hvis der er omkring 10 bar, så er det ikke helt skidt.
Venter på at Nicolaj får købt en tester og kommer forbi.... Har delvis en aftale..
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-08-2009, 22:25
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Øh - nu læste jeg lige Leif's indlæg..... Kan det være at jeg skal skifte tændingsdelene ud (Rotor, dæksel, kabler og tændrør) ?? Kan det give dårlig motorgang? Den går roligt uden problemer op til ca 1700 RPM derefter sker der intet, selvom jeg giver mere gas. I frigear tager den nemt 4000 RPM. Er vi ude i en så simpel fejl?
Udskiftet det nye defekte tændrør med et gammelt fungerende.

Idag fungerede motoren og båden perfekt, var oppe på ca. 55km/t i lidt bølger, så kun lidt optimering omkring propel stigning. Det er muligt med en propuls propel hvor stigning kan justeres.
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-08-2009, 14:36
Nicolajs Marine Service
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dårlige tændingsdele kan medføre ufateligt dårlig motorgang. Jeg har komprissionstester og vi får tjekket op i morgen.

Update upcoming.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 21-08-2009, 16:34
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
...Det er muligt med en propuls propel hvor stigning kan justeres...
Nu får du lov til at slippe for denne gang, men ordet "propuls" i samme sætning med "propel" hører simpelthen ikke sammen..!!
De propeller kan ikke sammenlignes med en ordenlig propel, og kan i mine øjne kun anvendes som 'reserve' propel såfremt ens normale propel bliver ødelagt.
En alu-propel kan jeg til nød acceptere

(jeg har svært ved at se hvordan en propel lavet af composit/plastic kan holde til det vrid og belastninger som der opstår).
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #9  
Gammel 22-08-2009, 18:44
Nicolajs Marine Service
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har idag været forbi Dan. En dejlig kunde som selv kan fortælle historien, men her er der lidt billeder. Dan du må selv smide de ( alt afslørende ) billeder op







Reply With Quote
  #10  
Gammel 24-08-2009, 06:40
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Jamen jeg kvitterer her med historien om at min "dødsdømte" motor slet ikke er så død alligevel. En lille kompressionstest udført af Nicolajs Marine Service gav dette resultat:


Streg nr. 7 på den "kolde" er blot en gentagelse af cylinder 4. Jeg regner med at jeg skal have en lille snak med Volvo i dag vedrørende resultatet........
Attached Images
File Type: jpg DSC00611r.JPG (82.9 KB, 5 views)
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,479
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, >>> https://t.me/+0bteex
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden