| 
		
	
		
		
			
			 
				
				Knækket tændrør
			 
			 
			
		
		
                  
		Hvorfor knækker de nye tændrør?? De er behandlet varsomt. 
  
De nye er Bosch HR7DC, hvoraf 2 er knækket helt over 
  
De gamle er NGK BPR6EFS 
  
Manualen foreskriver: 
AC-MR43T 
NGK-BR6FS 
Champion RV15YC4 
  
Gap 0,9 mm 
  
  
Vores test igen tur i aftes gik dårligt, Motoren arbejdede dårligt? 
På land startede den let, gik fint i tomgang og ved omdrejninger og acceleration; men selvfølgelig uden belastning. 
  
Prøvede først at trække kabler af et af gangen med kunne ikke konstatere noget. 
Derefter kigge i strømfordeler, der var nogle små knaster på 2 af kontaktpunkterne. De blev skrabt af og aftørret. Ingen forbedring. 
Ville kontrollere tændrørerne og konstaterede at tændrør 1, var løs i porcelænet og knækkede helt, da hætten blev trukket af??  
Da vi ikke havde reserve om bord, trak vi båden hjem og skiftede det defekte ud med et renset og justeret gammelt. 
  
Det undrer dog at et nyt tændrør knækker helt over. Se billeder. 
  
Et af de gamle var porcelænet brækket men den indvendige stift ikke brækket over. Stiften virker stærk. 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Hilsen Leif  
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
			 
		
		
		
		
		
	
	 |