» Online brugere: 250 |
0 medlemmer og 250 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

24-08-2009, 21:00
|
|
ja det nemmeste må være at lære og blande og stole på man gør det rigtigt 
|

25-08-2009, 15:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Jeg vil stadig blande 2%
Der er stadig mange der forskriver det, dog er alle 2 takt motorer idag med et VRO/auto lube system, og derfor blander mange slet ikke olien i benzinen,
Men hvis ens motor ikke ryger af at køre 2% så soder den heller ikke, den sode jo også kun til hvis det er tomgangs sejlads,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

25-08-2009, 21:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Hmm, der er mange delte meninger, så det er jo svært at sige hvad jeg skal gå ud fra 
|

25-08-2009, 22:01
|
|
Når nu fabrikken foreskriver 1 %, så er det ret meget at give den 2%
Jeg bruger 1½% til min Mariner, og det er Quiksilver olie.
|

26-08-2009, 06:05
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
|
|
Den soder nu også selv om den ikke ryger. Men min egen metode er at blande en 60 liter af gangen. Jo større dunk, jo mere præcis bliver det.
Vil igen sige at 1% er længe nok, så er der mange der tror, at den må hellere få noget mere olie i hvis man tit sejler stærkt, men det er jo nærmest omvendt logik, da den bruger meget mere olie/benzin i forhold til omdrejninger end ved lav fart.
|

26-08-2009, 14:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Altså tændrørene ser nu fine ud, men jeg tror jeg fremover vil bruge en 1½% blanding, så er den da også "sikret" mod evt, upræcis olieblanding 
|

28-08-2009, 15:52
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg ville fortsætte med de 2 %
1 % er nok hvis alt går vel - men de 2 giver en estra sikkerhed
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 28-08-2009 kl. 22:20.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,614
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RamonHiz |
|