Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 174
0 medlemmer og 174 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #6  
Gammel 01-09-2009, 21:47
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Thumbs up

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Nej, ikke en decideret overbelastningssikring - den skal som bekendt kunne genindkobles på visse applikationer lidt á la HFI-relæ i hytten.

Det jeg nævnte for dig i telefonen var, at såfremt plastkransen er knust, er det tegn på overbelastning af starteren - overbelastning med efterfølgende skade på en komponent eller forkert brug er ikke omfattet af en garanti. Eksemplet med en bil under garantiperioden, hvor ejeren laver en bule i skærmen. Denne skade bliver heller ikke dækket af garantien.

Garantien på vore produkter - og sikkert også fra andre leverandører - dækker i mod fabrikationsfejl eller ved defekt under almindeligt brug.

Det er ikke første gang at en starter i jeres båd river tandkransen - årsagen til dette skal findes.

nytdrev.dk sælger mange startere i løbet af hver sæson. Siden etableringen af nytdrev.dk i vinteren 2007, har vi kun ombyttet 3 startere indenfor garantiperioden. 2 af starterne blev ombyttet selv om det efterfølgende viste sig, at de havde været druknet i saltvand. Den sidste starter var defekt pga. startrelæet.
Ja der er gået 2 startere defekt i vores ejertid, men med 15 måneder imellem og vi har ikke noget sammenfald i hændelse, så måske må vi leve med uvished

Jeg ved ikke hvorfor starteren er bygget med et plast reduktionsgear, som tydeligvis er det svageste led i starteren. Måske er det bevidst for at undgå overophedning??
Motoren har på intet tidspunkt været blokeret af en væskeprop; men der kan måske have været løbet benzin ned i en af cylinderne, som kan have givet mere belastning på starteren??
Hvis det ellers ikke gentager sig, er jeg mest interesseret i at få fat i 2 stk. plast tand kranse som resvedele, så har vi menlig 2 komplette startere på reservedelslager.

Den nye starter har jeg korrosionsbeskyttet med nogle lag klarlak, da den sidste korroderede volsomt i løbet af 5 måneder.

Den nye timetæller står på 8,5 timer; hvoraf de fleste nok er anvendt i garagen.

Men nu kommer der forhåbentlig noget godt efterårsvejr, så vi får nogle gode ture på vandet før vinter.
Attached Images
File Type: jpg Ny starter monteret.jpg (273.5 KB, 3 views)
File Type: jpg Ny starter korrosionsbeskyttet af klarlak.jpg (233.6 KB, 3 views)
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
drev igen Casper T Drevet 46 24-01-2010 19:16
Igen igen. Albjerg Off topic 3 10-10-2009 12:15
Jeg kom til det igen ChristianX Spørgsmål til køb og vurdering af båd 6 01-09-2009 15:37
Så gik det galt igen. lynæs Træbåde 13 23-05-2009 11:59
Ny båd :P igen ChristianX Spørgsmål til køb og vurdering af båd 6 11-08-2008 20:25

» Statistikker
Medlemmer: 127,980
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DUKSPhore
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden