Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Videoklip

Videoklip Her kan du linke til videoklips med alt på vandet, lige fra både, ture, vandsport osv. Lad os se de klips..

» Online brugere: 183
0 medlemmer og 183 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-09-2009, 08:13
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Lidt noget pis... "Han lå bevidstløs i vandet i 10 minutter".... Hvad lavede dem i følgebåden så???
Jeg tror ikke de har turde at hive ham op, hvis nu man gjorde mere skade. Hvis de var sikre på at han trak vejret men "blot" var bevidstløs så er der vel intet i vejen med at lade ham ligge i vandet indtil redderne kommer eller hvad.?


Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Ser den der Bass Boat ikke noget ustabil ud ved høj fart?
Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. ops
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 12-09-2009, 16:58
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
DEr er heller ikke nød stop i min nye, det kunne da godt være man skulle gøre noget der?
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-09-2009, 20:19
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. ops
Hmm, tjaeh, jeg synes bare at den ligner en paptallerken der kan flyve ad hekkenfeldt når somhelst. (hvilket den så også gør.......)

Det er måske en lidt unfair sammenligning, men denne gamle Scarab går rigtig godt, synes jeg, ikke noget slinger i valsen. Der er selvfølgelig noget mere tyngde og længde i den og det er også afhængig af hvordan man trimmer.

__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-09-2009, 21:08
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jo den Scarab går rigtig godt men er ikke rigtig ud af vandet. OG der er da også mere tyngde men de store båden kan bestemt også chinewalk, det er ikke kun papskuderne Men de store båd sejles oftest i vand med nogle flere og større bølger, som hele tiden på virker skroget.

Når min Phantom gik rigtig godt så var det vel kun det alle nederste af skroget ca. 10-15cm og propellen som rørte vandet.. Og hvis der bare er det mindst slør i styring så tilter/rulle båden fra den ene siden til den anden, Det kan selvfølgelig også være en del andre faktorer som bidrager til chinewalk
Attached Images
File Type: jpg phantom31.jpg (1.01 MB, 10 views)
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-09-2009, 07:24
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-09-2009, 07:45
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??
agten for tværs så bliver båden skubbet ud af kurs. det tror jeg gælder alle både. Jeg skal styre hele tiden hvis bølgerne er store og fra den retning men ved moderat bølger så finder båden selv tilbage på kursen igen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
OMC V8 udenbordsmotor - husk lyden ENN Videoklips 9 18-05-2009 21:36
Så fik Mopsen vest JOR Off topic 7 12-09-2008 06:08

» Statistikker
Medlemmer: 129,093
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelIllep
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden