| 
	
		
			
				| » Online brugere: 384 |  
| 0 medlemmer og 384 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				13-09-2009, 23:10
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
				
				At drive en butik og uventet tabe omsætning !
			 
 At drive en butik er krævende. Mange faktorer spiller ind og ikke mindst gælder det, at der skal vurderes muligheder før begrænsninger.
 En af mine gode bekendte har en større tankstation i Nordsjælland, hvor varesortimentet løbende er blevet udvidet i takt med at udvikle butikken optimalt. I begyndelsen var der - som på mange andre tankstationer - et fint udvalg af kolonial, aviser, blade, magasiner mv. Senere hen er der kommet tips og lotto, salg af franske hot dogs, flaskegas, maling til udendørs brug og ikke mindst salg af morgenbrød. Det sidste er ubetinget den bedste forretning, hvor der hvert år skabes en omsætning på ca. 1 mill. med en dækningsgrad på ca. 50%. Salg af morgenbrød er samtidig nemt at håndtere, da det blot skal fra fryseren og ind i ovnen og herefter er klar til salg. I byen hvor tankstatioen ligger, er der 8 andre butikker som også sælger morgenbrød. Selv med 8 butikker der sælger morgenbrød, har tankstationen formået at øge omsætning og indtjening på flere andre varegrupper end netop morgenbrød - typisk køber kunderne også smør, pålæg, juice, mælk mv., når morgenbrødet handles.
 
 I foråret åbner der en bagerbutik 75 meter fra tankstationen, hvor der er gode p-pladser direkte til butikken - det er der også ved tankstationen men ikke i samme omfang som ved den nye bagerbutik. Den nye bagerbutik, hvor der er lavet en hyggelig atmosfære med cafestole og borde, er blevet et kæmpehit i byen. Der er næsten altid kunder i butikken og ejeren har uden tvivl grund til at være tilfreds.
 
 Situationen for salg af morgenbrød og relaterede varer på tankstationen er reduceret væsentligt siden den nye bagerbutik kom til byen. Omsætningen er faldet med 50%, hvilket næppe vil blive mindre i fremtiden. Ejeren er i vildrede - hvad skal han gøre for at få kunderne tilbage igen ? De kører forbi hans brødudsalg hver morgen og direkte hen til konkurrenten og handler ind.
 Tankstationen har forsøgt at gøre bedre opmærksom på salg af morgenbrød ved hjælp af skilte og "Tilbud på friskbagt morgenbrød" direkte ud til vejen, men en egentlig salgseffekt er udeblevet.
 
 I dag talte jeg med personalet på tankstationen, der næsten har opgivet håbet om at få morgenbrøds-kunderne igen. Man har forsøgt at sætte flere morgenbrødsartikler ned i pris bl.a wienerbrød er nedsat med 3,- kr. Normalt skal en prisreduktion resulterer i mersalg, men den stik modsatte effekt er sket - salget et det samme og indtjeningen er reduceret.
 
 Hvad ville du gøre, hvis du var ejer af tankstationen og ville have dine morgenbrøds-kunder tilbage igen ?
 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				13-09-2009, 23:28
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Sønderjylland 
						Indlæg: 230
					      |  |  
	
	| 
                  
		Måske skal han fokuseré på et eller flere andre produkter istedet. 
 Prisen på morgenbrød på tanken i forhold til morgenbrød hos Bageren må være forholdsvis éns - Måske billigere hos Bageren endda?!
 
 Sidst men ikke mindst, har jeg det sådan, at han er en tankstation og måske skal fokuseré mere på det igen, end på salget af noget der før har været godt. En Bager slår i mine øjne klart en tankstation og jeg kører stadig gerne 3-4 km længere for at nå til Min Bager - Plus tager besværet med p-pladser med - fordi varen er iorden dér.
 
 Bake-off er bare ikke det samme som frisk brød fra ovnen.
 
 En frysepizza bliver heller aldrig det samme som en rigtig italiensk pizza.
 
 
 Jeg ville som sagt før, fokuseré på nye områder eller eksisterende produkter. Da jeg ikke kender området, tanken eller markedet tør jeg ikke komme med forslag herfor.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 07:51
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er noget af et problem din kamy er rendt ind i der 
Prøv at læse om "blue ocean" teorien der grundlæggende handler om at finde steder hvor konkurenterne ikke har etabelert sig og hvor der er en plads til et nyt marked
  
Jeg tror ikke man skal prøve at forsøge at konkurere bageren ud på hans "hjemmemarked"
  
Men måske du kan sælge lidt NytDrev dele også i weekenderne så kan du henvise kunder til et sted der forhandler woicksilver olie mv også i weekender (det er ment sådan halvt seriøst    det ville nok have bedre chancer
  
En anden mulighed er at opkøbe bageren
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 08:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
                  
		Den gamle: if you cant beat, then bay, gælder måske også her.   
Mere seriøst: konkurere på pris, kvalitet, parkering, udbringning og andre relaterede fordele for kunderne.
				__________________Hilsen Leif
 medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 08:56
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Som der der står på et skilt foran en F24 tank her ibyen "din bil er ligeglad med kanelgifler & citronmåner" |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 09:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Og så tror jeg som Mark B man skal koncentrere sig om det man er god til - og en bager er også i mine øjne bedre på at bage brød end an tankstation
 Det gælder om hele tiden at flytte ig efter sine kunder og placere sig midt i hvad de vil have
 
 Jeg syntes selv dit eget koncept er fint - kommer der nye eftersørgsel kommer varere som regel hurtigt i din butik dog har jeg aldrig forstået at du ikke få åbnet det internetsalg.
 
 Selv afbryder jeg ofte en handen i en netbutik hvis det viser sig at man rent faktisk ikke kan handle der via dankort mv. og så er den hande tabt.
 
 Brug fx også Pay-Pall der ligger et stort potentiale i at flk kan foretage indkøb og betale over nettet - og en del "impuls køb" sker netop søndag aften hvis handlen kan afsluttes over nettet - så få det op at køre i din egen butik der er et uuudnyttet potentiale der
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 09:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		den er svær.  for en del år siden havde vi noget der hed servicestationer her i landet men nu er det små mini markeder/tankstationer hvor brændstof/olie salget er i 2. række   .   Jeg betragter de forretninger som enhver anden købmand (desværre) og handler der ikke ret tit.  
Deres morgenbrød regner jeg ikke og kører gerne en omvej til en rigtig bager 
mangler man en sikring en pære eller en kilerem  til bilen i weekenden skal man ikke forvente hjælp der   
benzinen køber jeg ved bemandingsfri tankanlæg så slipper jeg for at stå i kø og vente på at de smørrer rundstykker eller sælger smøger/øl/pølser og slik 
  
min opfattelse af den type forretningerer er at de mest lever af de yngre kunder som handler  om aftenen især fredag og lørdag. jeg kommer der sjældent og kun af nød.  
jeg tror den type forretning opstod fordi andre forretninger jo lukkede tidlig men nu da lukkeloven står for fald tror jeg de får det svært for deres priser er alt for høje. kaffe som andre sælger for 35 kr skal de have 45 kr for    
lad os få nogle rigtige servicestationer igen og jeg skal gerne støtte dem.
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 10:58
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Meget typisk problematik i den branche....
 1 tankstation idag kan desværre ikke eksistere via brændstofssalg som markedet er idag.
 
 Bake-off er en højavance vare og derfor helt naturligt attraktivt at have med i sin omsætning. Øl, cigaretter, alkohol m.m. er lavavance varer men udgør typisk en væsentlig del af omsætningen på en tankstation.
 
 Hvis han har mulighed for det, så er frisk smurte sandwich også typisk et hit, og det kan være et inticatement til at få morgenkunderne tilbage. I det hele taget er et velassorteret sortiment af fastfood der kan dække kundernes behov hele dagen, utrolig vigtig for omsætningen i butikken.
 
 Han kan ikke konkurrere med en bager på kvaliteten, han kan konkurrere på prisen og sortimentet. Han skal finde noget som bageren ikke sælger, og begynde at konkurrere der.
 
 I hverdagene er det typisk håndværkerne som smutter forbi og henter morgenmaden. Hurtig og smilende betjening så der skabes personlige relationer er vigtigt. 3 frisksmurte håndmadder på bakke til at tage med, kan være en anden vej frem, således at håndværkeren kan få både frokost og rundstykkerne i et hug....
 
 Og sidst men bestemt ikke mindst....gratis kaffe....
 
 I dag er der 2 selskaber der kører med årskopper ( Monarch - YX ), men det er jo ikke det samme som at en lokal station, ikke kan lave sit eget system med hensyn til kopper og gratis kaffe....
 
			
			
			
			
				  |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 11:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		Mark har helt ret.
 Fokus på ens kerneydelser og kompetencer - det er den eneste måde man kan etablere en sund virksomhed. For mange produkter på hylderne kan sagtens være med til at dræne en virksomhed.
 
 Din kammerat har været heldig at kunderne gad at købe morgenbrød hos ham, og ikke hos en bager. Det gjorde de kun fordi det var bekvemt, ikke fordi produktet var godt/bedre. Han har tjent gode penge på at sælge en ekstra ydelse, og nu er det løb kørt. Skær omkostningerne på morgenbrødet væk hurtigst muligt og optimere processerne andre steder.
 
 Jeg begriber egentlig ikke at en tankpasser/forpagter kaster penge efter et produkt som han egentlig ikke kender, kan står indefor, men som "blot" er nemme tjente penge.? Den tanke er fin nok, så længe dækningsgraden er optimeret, men så snart han skal kaste penge efter produktet så skal det pilles væk fra hylden.
 
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 11:40
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Fokus på ens kerneydelser og kompetencer - det er den eneste måde man kan etablere en sund virksomhed. For mange produkter på hylderne kan sagtens være med til at dræne en virksomhed.
 Ja det er dælme ikke nemt at have en tankstation i dagens Danmark....Kerneydelserne er brændstof og vask, men som markedet er skruet sammen i dag, kan ingen bemandede stationer leve af de 2 ting alene. Brændstoffet giver en minimal indtjening og de ubemandede kæder render med langt størsteparten af markedet. Kunderne vil jo ikke betale det det rent faktisk koster....
 
 Derfor har butikkerne ingen anden alternativer end at levere et stort og bredt sortiment i butikkerne, hvis ikke de gør det ville samtlige butikker være lukket for flere år siden.
 
 Det er bare sådan at butikkerne i dag overlever på at sælge fastfood, energidrikke, slik og is, længere er den faktisk ikke....Uden disse varer ville der ikke være tankstations butikker i DK....
 
 Brænstof er en mindre biting, vasken genererer dog typisk rigtig god omsætning men det er en meget investerings tung del af forretningen, reservedele til biler er forlængst blevet udkonkurreret af Thansen m.fl....
 
			
			
			
			
				  |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 13:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ideen fra Peter 508 med frisksmurte sandwitches er god - på min lokale tankstation er det en storsælger til håndværkerne
 Og så er det personlige engagement med kunderne alpha og omega
 
 Jeg handler en del på XY i fabriksparken netop fordi indehaveren er en super fyr der altid hilser etc. og er behjælpelig med dette og hint - dette til trods for at mit brændstofkøb ligger hos Shell (grundet god firmaordning som XY ikke har kunnet matche)
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 13:42
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Jeg handler en del på XY i fabriksparken
 
Nu hedder det jo så YX....   
Og fra imorgen hedder selskabet Uno-X Energi, og Fabriksparken vil indenfor nærmeste fremtid blive en Uno-X station med en eXtra butik.... |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 14:40
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Peter508  Det er bare sådan at butikkerne i dag overlever på at sælge fastfood, energidrikke, slik og is, længere er den faktisk ikke....Uden disse varer ville der ikke være tankstations butikker i DK.... |  Det forstår jeg og er enig    Men min pointe er blot at hvis man ikke kan konkurrere på samme betingelser i et marked som andre, og heller ikke tjene penge på produktet, så bør man lægge det på hylden. Altså kikke på andre produkter.
 
At brændstoffet "kun" er en mindre biting tror jeg ski ikke rigtig på    Hvorfor ellers alle de rabatordninger  
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 
				 Sidst redigeret af Lars T; 14-09-2009 kl. 15:27.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 15:07
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: midtjylland 
						Indlæg: 65
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det med ikke at ville betale det tingene koster, det lyder da lidt underligt. Der er jo ikke noget alternativ til at betale det der står på standeren. Evt. minus den rabat man får på et kort.
 De bemandede tankstationer udsteder jo rabatkort i stedet for at sætte priserne ned, så tror de, at kunderne bliver mere loyale.
 
 Det mærkelige er, at de ikke bare sætter priserne ned til samme niveau som de ubemandede, hvis brændstoffet er en mindre biting, så ville de kunder der ellers køber på de ubemandede stationer måske også komme forbi og måske endda blive fristet til at købe de primære varer på tankstationen, nemlig købmandsvarerne.
 
 Så i stedet for at sætte priserne ned på basserne, skulle han tage at sætte prisen ned på benzin/dieselen, så skal der nok komme kunder i butikken
 
				__________________Tahoe Q5i
 Mercruiser 4,3 MPI
 Alpha one
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 16:02
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Jeg vil meget gerne prøve at forklare markedet, men helt så simpelt er det ikke...Det med ikke at ville betale det tingene koster, det lyder da lidt underligt. Der er jo ikke noget alternativ til at betale det der står på standeren. 
joooo.....men langt de fleste tankninger ligger jo når prisen er under listepris, og derfor til priser der ligger under markedsprisen. Der er stort set ingen kunder der i dag tanker når markedet er på listepris...
 
De bemandede tankstationer udsteder jo rabatkort i stedet for at sætte priserne ned, så tror de, at kunderne bliver mere loyale. 
Det er skam ikke stationerne der gør dette, det er selskaberne og alle bemandede kæder har en ubemandet søsterkæde ( Statoil = 123 - YX = Uno-X - Shell = Shell Express - Q8 = F24 ). Typisk rabat til privatkunder er på listeprisen...
 
Det mærkelige er, at de ikke bare sætter priserne ned til samme niveau som de ubemandede 
Nej det er på ingen måde mærkeligt, for det vil de ubemandede kæder aldrig acceptere. Udover det koster det lidt at have personale i butikkerne, og det skal medfinansieres af brændstoffet...
 
Så i stedet for at sætte priserne ned på basserne, skulle han tage at sætte prisen ned på benzin/dieselen 
Det kan den enkelte station ikke bare gøre, han er underlagt selskabets prispolitik, ellers kommer han til at betale hele gildet selv....og det er dyrt...
 
At brændstoffet "kun" er en mindre biting tror jeg ski ikke rigtig på  Hvorfor ellers alle de rabatordninger 
Der er meget begrænset med rabat på privatmarkedet. Erhvervsmarkedet er lidt noget andet, det er bygget efter andre principper, bl.a. er der stor forskel på om det er hr og fru Jensen der tanker, eller om det er vognmanden der tanker 2 mill. liter diesel om året. Udover det koster det meget lidt at drive pumpestationer til de store diesel biler, kontra hvad det koster at drive en almen tankstation....
  
Der hvor kæden knækker en anelse, er når store viksomheder forhandler sig frem til et erhvervskort, og efterfølgende tilbyder det til sine ansatte. Så syner det som at der er tale om privat tankning, men i realiteten er det erhvervstankning, med den rabat som virksomheden har forhandlet sig frem til....
			
			
			
			
				  |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 18:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Sønderjylland 
						Indlæg: 230
					      |  |  
	
	| 
                  
		Måske er tiden så løbet af for de bemandede tankstationer. Folk tanker helst selv og sparer de par kroner/ører der er at spare åbenbart.  
Der findes andre butikker som har døgnåbent og alt efter by og behov vil sådan nogle nok overtage disse tankstationers marked, ville jeg tro.. Eks. vis som 7-eleven og hvad der ellers findes af døgnåbnede butikker på det danske marked p.t.
 
Tanken åbnede vel med formålet at leve af brændstof salg i sin tid. Markedet er måske dødt for det nu - ergo må man søge nyt arbejde måske?! (lidt hårdt sagt    ) |  
	
	| 
			
			 
			
				14-09-2009, 22:23
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Ja tiden er ved at løbe lidt fra de bemandede stationer, men det tager tid inden markedet har justeret det helt ind...
 OKplus var de første, Uno-X eXtra er næste tiltag i den retning, hvor salg af brændstof er på ren automat basis, og kiosken ligner en 7Eleven....
 
 Så vi er skam på forkant, men problematikken er jo ikke anderledes om det hedder en Shell eller en eXtra eller 7Eleven, der er et marked for den slags døgnkiosker, man skal bare finde nicherne i det lokal marked man befinder sig.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-09-2009, 08:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er dejligt at se så mange kommentarer, indlæg og den fine jargon i denne tråd - keep on going.
 Det er en problematik for mange virksomheder, hvis der pluselig opstår uventet konkurrence på artikler, der giver god omsætning og ikke mindst indtjening.
 
 Tankstationen har bevist, at de godt kan sælge morgenbrød og at kunderne gerne vil købe det. Jeg tror at der mangler flere ting for at tankstationen kommer på højkant igen:
 
 - Bedre p-forhold til kunderne.
 
 - Gode tilbud på morgenmad f.eks. 2 stk. rundstykker med pålæg, juice eller kaffe og 1 stk. wienerbrød, kr. 39,-
 
 - Gratis kaffe til alle handlende imellem 06.00 - 07.00
 
 - Butikken ser for discountagtig ud
 
 - De ansattes håndtering af kunderne - ENN omtalte god kommunikation/relationer til sine kunder
 
 - En flyer der uddeles til alle kunder, hvor der fortælles lidt omkring de ydelser som tankstationen kan tilbyde gerne kombineret med billeder. Jeg tror at billeder sælger langt mere end en lang tekst.
 
 - Tilbudsflyer omdeles til byens håndværkere, hvor der gøres opmærksom på butikkens varesortiment, åbningstider mv.
 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-09-2009, 09:16
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: midtjylland 
						Indlæg: 65
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ellers kunne en "drive in" løsning måske være investeringen værd.Det kan måske løse parkeringsproblematikken, men gør til gengæld at han mister impulskøbene, som måske er en stor del af omsætningen.
 Det vil kunne trække en del håndværkere til i kombination med gratis kaffe
 
				__________________Tahoe Q5i
 Mercruiser 4,3 MPI
 Alpha one
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
		|  Similar Threads |  
	| Emne | Emne forfatter | Forum | Svar | Sidste indlæg |  
	| Drive shower | ENN | Drev og propeller | 17 | 04-12-2008 19:18 |  
	| OMC sail drive | ENN | Motor | 0 | 30-06-2008 20:55 |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,219 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Aaronvaw |  |