Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 357
2 medlemmer og 355 gæster
razmesSteda, wekchunc
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 21-09-2009, 10:11
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Den skal passe på SX drevet som Rolf skriver - måske Nytdrev har en på tilbud?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #2  
Gammel 21-09-2009, 15:17
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at kigge lidt på stingray s hjemmeside der er oplysnger der måske kan bruges.......ser ud som om de anbefaler laserII 23..

Se iøvrigt hvor meget stærkere du skal gå end fx.Bayliner/Searay osv......min egen opfatelse af stingray er at de er (lidt)hurtigere og
mere økoniomiske(co2 rigtige)sidste år lå jeg på 14,6ltr/pr time i snit for en 4,3 6cyl.
Attached Images
File Type: jpg Billede 4.jpg (301.6 KB, 9 views)

Sidst redigeret af Casper T; 21-09-2009 kl. 15:23. Begrundelse: ....
Reply With Quote
  #3  
Gammel 21-09-2009, 15:25
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Laser'en vil også kunne bruges, men vil ikke give samme acceleration som en 4 bladet, som er bedre allround.

Sjovt at Stingray har sådan et sammenligningsværktøj
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-09-2009, 15:30
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
De har skam også radar målinger af hastigheder på mange modeller
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-09-2009, 15:41
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ja det er fedt nok.
Cool at man kan sammeligne med så mange andre Det giver også lidt mere reele hastigheder en BG-topfarter
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
propel 23" Casper T Salg af udstyr 5 19-12-2009 10:36
Kavitation på propel mohabba Drev og propeller 12 16-09-2009 19:22
Ny propel zornig Drev og propeller 8 19-08-2009 17:40
propel test Casper T Motor 3 22-04-2009 14:54
Propel JOR Drev og propeller 18 03-09-2008 21:24

» Statistikker
Medlemmer: 129,282
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ViviaPhymn
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden