Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 136
0 medlemmer og 136 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 21-09-2009, 15:25
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Har slet ikke en bil der kan trække båd+trailer. Båden vejer godt 2t, og jeg synes det er et problem at finde kombinationen "Bil der kan trække trailer og båd og som er familievenlig og som ikke koster så meget og som er billig i grøn afgift". Men det er jo en prioriteringssag som så meget andet.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 21-09-2009, 15:40
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
min lille hyundai i 20 1,4 crdi 74hk har klare trækket uden problemer selv med det beskedene antal hk. båd og trailer vejer 1200kg og den må desværre ikke trække mere end 1100kg så bilen står for udskiftning.
men til trods for det klare den det rigtig godt.
og problemer med bilen har der ikke været. men den er jo også kun 5mdr gamle. så der skulle gerne ikke ha nogen problemer
Reply With Quote
  #3  
Gammel 21-09-2009, 17:22
HB aarhus s's Avatar
HB aarhus s HB aarhus s er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
Her er det med blanede holdbarhedder på vognparken i år

2 X Jeep grand cherokee 2.7 l common rail 2005 Fuldstændig problemfri 120.000 KM og 135.000 KM

Ford F150 Harley davidson 2004 har trukket det helt tunge læs i år uden nogen som helst problemer 75.000 KM

opel vivaro hmmmmm masser af problemer men den er heller ikke blevet skånet. den er pt på værkstedet og skal have ny turbo ny gearkasse nye gear kabler ny kobling ny abs pumpe 147.000KM

Og så den helt store synder VW Touran 2.0 TDI Ved slet ikke hvor jeg skal starte med den.

Den begyndte og bruge lidt vand. så skiftede smc topstykket på garantien.
Den brugte stadig vand.
Så skiftede de topstykke igen denne gang sammen med Turbo og dyser og så i mellem tiden udløb garantien.
Nå men den brugte stadig vand.
Smc siger de kan ikke finde ud af hvad der er galt med den vi må leve med at fylde lidt vand på en gang om måneden når lampen lyste
Vi presser dem lidt og siger det kan ikke passe så kommer de frem til at motor blokken er flækket men den er desværre ikke dækket af garantien så den står for egen regning og de lukker så sagen her det skal lige siges at bilen ikke har været brugt til at trække med den kører kun ærinder.
Nå men vi kører bilen ned til den lokale Automester han siger den kan jeg da sagtens lave bare stil bilen så er den klar i morgen eftermiddag.
Jeg henter bilen dagen efter og den er i orden det var en lille køler som sidder inde i udstødningen som var utæt så der løb kølevæske ud i udstødningen Pris på rep 3000 KR

Meget Meget pinligt for SMC Bilen har kørt 70.000 KM
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-09-2009, 22:09
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Question Peugeot 806, 2,0 HDi Van 2000, 275000km erfaringer

Indtil 01-09-09, har firmavognen Galaxy 90hk Diesel Van 1997 280000km, klaret opgaverne fint uden problemer.
Efter at have afleveret firmavognen, har jeg i en privathandel, købt en Peugeot 806 2,0 HDi, Van, 2000, 275000km, som så har måttet tage opgaverne over. Den må lige nøjagtig trække de 1300 kg, på krogen, som trailer og båd ifølge papirerne vejer.

Er lidt skeptisk/utryk, da den ved afhentning hos sælgeren tændte advarselslampe for motorfejl 30m fra sælgerens bopæl, jeg bakkede tilbage og aftalte med sælger så at vi fik aflæst fejlkoden ved lejlighed og tage det derfra når vi kendte fejl.
Inde hos Peugeot forhandleren samme dag, fortalte værkføren at de formedens 400 kr kunne udlæse og resette fejlkoder; men at jeg også kunne vente lidt, og lampen ville slukke, hvis der 3 gange i træk ved start ikke var fejl. En lille dieselprut kunne give alarmen, sagde værkføren. Da jeg kørte ud fra forhandleren, slukkede lampen.

Næste gang tændte lampen da den blev presset en smule på landevejen? og slukkede så efter nogle flere småture.

Første gang den trak båd og trailer 50km, tændte lampe op af en bakke, og omdr. tallet begrænsedes til max. 3000 omdr. og meget reduceret trækkraft. Det er vel motorbeskyttelse?
Inde på en vigeplads, stoppede og startede motoren et par gange, hvorefter den igen kunne komme over 3000 omdr. og mere trækkraft; men stadig tændt alarm lampe. Kørte forsigtigt de sidste 30km hjem. Lampen slukkede efter et par småture.

Efter servicebogen, havde den kørt 34.000km på samme olie, hvilket er alt for meget.
derfor blev motorolie, oliefilter og luftfilter skiftet, brændstoffilter havde sælgeren skiftet. Endvidere blev køler og motor skyllet igennem, da kølevandet så meget grumset og brunt ud, og vi påfyldte nyt kølervæske til -35 graders frostbeskyttelse
Idag udlæste vi fejlkoder. Der var 3 fejl, se billeder. Nu observerer vi om fejlene opstår igen.
Hvem kan oversætte fejlkoderne?
Erfaringer med Peugeot. Jeg har aldrig tidligere kørt franske biler

Hvem kan skaffe en servicemanual til sådan en franskmand / kvinde?
Bl.a kunne jeg tænke mig følgernde ekstra funktioner:
At kunne fjernstyre den 5kw wabasto suppleringsvarmeenhed der er monteret, så den er varm ved indstigning.
Automatisk kørelys, da jeg oftest glemmer at tænde, indtil flinke modkørende blinker.
Måske auto fartpilot, hvis det er nemt.
Attached Images
File Type: jpg Billede0502.jpg (225.6 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede0503.jpg (219.2 KB, 2 views)
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #5  
Gammel 22-09-2009, 07:04
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Lidt up-date omkring vognparken hos nytdrev.dk:

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4x4, årgang 11/2003, km.stand 387000

Ultimo februar 2009 havarerede motoren ved Korsør. Efter nærmere undersøgelse kunne det konkluderes at en udskiftning af motoren var nødvendig. Topstykke, vippetøj mv. var defekt, og med motorens antal kørte kilometer syntes det forkert at ofre ca. 20000,- + moms i reservedele og arbejdsløn, for at få bilen køreklar igen. Der er bestilt og leveret en brugt motor med dokumenteret 60000 km på samvittigheden. Motoren vil blive monteret i nær fremtid. Converteren har haft problemer igennem længere tid - bilen ryster under jævn kørsel - og en fabriksny er købt hjem, der udskiftes i samme omgang som motoren. Tandrem, remstrammer og vandpumpe udskiftes på den brugte motor inden montering.

Opel Vectra 2000 16V, årgang 1999, km.stand 320000
Bilen blev synet for kort tid siden og fik i den forbindelse udskiftet bremserør, bremseskiver og klodser. Kort efter at bilen var synet flækkede varmelegemet til varmeapperat - øv, kølervæske inde i bilen..
Motoren bruger alt for meget olie - jeg hælder til at "olietyvene" er defekte - men at ofre penge for at få det udbedret står ikke øverst på listen. Bilen har to gang været benyttet til kørsel med Dollarprinsessen, men det er slut. Den kan slet ikke magte opgaven. Bilen kan ikke stå fast på slæbestedet i Hornbæk og koblingen har det uforskammet hårdt, når båden skal trækkes op.
Naboen arbejder hos VW/Audi og de har nogle helt fine trækdyr i form af VW Touareg V10 TDI / Audi Q7 4.2 TDI, som jeg kan låne, når Dollarprinsessen skal på land.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 22-09-2009, 07:49
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Indtil 01-09-09, har firmavognen Galaxy 90hk Diesel Van 1997 280000km, klaret opgaverne fint uden problemer.
Efter at have afleveret firmavognen, har jeg i en privathandel, købt en Peugeot 806 2,0 HDi, Van, 2000, 275000km, som så har måttet tage opgaverne over. Den må lige nøjagtig trække de 1300 kg, på krogen, som trailer og båd ifølge papirerne vejer.

Er lidt skeptisk/utryk, da den ved afhentning hos sælgeren tændte advarselslampe for motorfejl 30m fra sælgerens bopæl, jeg bakkede tilbage og aftalte med sælger så at vi fik aflæst fejlkoden ved lejlighed og tage det derfra når vi kendte fejl.
Inde hos Peugeot forhandleren samme dag, fortalte værkføren at de formedens 400 kr kunne udlæse og resette fejlkoder; men at jeg også kunne vente lidt, og lampen ville slukke, hvis der 3 gange i træk ved start ikke var fejl. En lille dieselprut kunne give alarmen, sagde værkføren. Da jeg kørte ud fra forhandleren, slukkede lampen.

Næste gang tændte lampen da den blev presset en smule på landevejen? og slukkede så efter nogle flere småture.

Første gang den trak båd og trailer 50km, tændte lampe op af en bakke, og omdr. tallet begrænsedes til max. 3000 omdr. og meget reduceret trækkraft. Det er vel motorbeskyttelse?
Inde på en vigeplads, stoppede og startede motoren et par gange, hvorefter den igen kunne komme over 3000 omdr. og mere trækkraft; men stadig tændt alarm lampe. Kørte forsigtigt de sidste 30km hjem. Lampen slukkede efter et par småture.

Efter servicebogen, havde den kørt 34.000km på samme olie, hvilket er alt for meget.
derfor blev motorolie, oliefilter og luftfilter skiftet, brændstoffilter havde sælgeren skiftet. Endvidere blev køler og motor skyllet igennem, da kølevandet så meget grumset og brunt ud, og vi påfyldte nyt kølervæske til -35 graders frostbeskyttelse
Idag udlæste vi fejlkoder. Der var 3 fejl, se billeder. Nu observerer vi om fejlene opstår igen.
Hvem kan oversætte fejlkoderne?
Erfaringer med Peugeot. Jeg har aldrig tidligere kørt franske biler

Hvem kan skaffe en servicemanual til sådan en franskmand / kvinde?
Bl.a kunne jeg tænke mig følgernde ekstra funktioner:
At kunne fjernstyre den 5kw wabasto suppleringsvarmeenhed der er monteret, så den er varm ved indstigning.
Automatisk kørelys, da jeg oftest glemmer at tænde, indtil flinke modkørende blinker.
Måske auto fartpilot, hvis det er nemt.

Prøv her
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #7  
Gammel 22-09-2009, 09:17
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Hvor mange af jer har sådan en fejlkode udlæser / sletter.
På kinapriser.dk kan man købe en universal til under 500,-
Du den til noget?
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #8  
Gammel 22-09-2009, 09:48
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Hvor mange af jer har sådan en fejlkode udlæser / sletter.
På kinapriser.dk kan man købe en universal til under 500,-
Du den til noget?

Der er lidt mening om den her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=19&t=14016

Til info undersøgte jeg det for ca 2-3 måneder siden, og du kan finde testeren på Ebay til det halve.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke biler trækker i med Casper T Trailer 29 07-06-2014 13:02

» Statistikker
Medlemmer: 126,110
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Franchesca
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden