Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 168
0 medlemmer og 168 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-09-2009, 08:57
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Casper - nu kender vi dig jo godt, så mon ikke kun den største motor ville du Men et særdeles spændende sæt.! I øvrigt også en meget fed båd. Der ligger en for svaj i bunden af fjorden..

Rolf - De bravo drev som går i stykker, er det fordi at dieselmotorern er monteret senere og drevet har været brugt med f.eks en benziner eller hvordan skal det forståes.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 22-09-2009, 09:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Rolf - De bravo drev som går i stykker, er det fordi at dieselmotorern er monteret senere og drevet har været brugt med f.eks en benziner eller hvordan skal det forståes.?
Skræmmende er det faktum, at havarierne sker på applikationer, hvor dieselmotoren er monteret sammen med drevet fra fabrikken af.
BRAVO drevene er simpelthen ikke designet til dieselmotorens frygtindgydende drejningsmoment selvom de leveres i X-diesel eller XR-diesel udgaver.

En løsning med dieselmotor kunne også være med hydraulisk gearkasse fra BorgWarner og fast aksel.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 22-09-2009, 10:36
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Skræmmende er det faktum, at havarierne sker på applikationer, hvor dieselmotoren er monteret sammen med drevet fra fabrikken af.
BRAVO drevene er simpelthen ikke designet til dieselmotorens frygtindgydende drejningsmoment selvom de leveres i X-diesel eller XR-diesel udgaver.

En løsning med dieselmotor kunne også være med hydraulisk gearkasse fra BorgWarner og fast aksel.
ELLER KØB VOLVO he he
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Diesel motorer Thomas E. Motor 16 13-08-2009 09:46
bmc diesel lynæs Køb 0 08-07-2009 21:44
BMC 2.2 diesel lynæs Køb 6 21-04-2009 11:55
Commonrail diesel. Miss Mancini Off topic 1 11-12-2008 17:12
ny stingray/regal Casper T Spørgsmål til køb og vurdering af båd 5 04-12-2008 18:47

» Statistikker
Medlemmer: 127,468
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, KareemTdb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden