Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Hej Goffy.
Ok, men så skal jeg liiige have påmonteret wiren igen.  Ellers er der ingen beskyttelse af stævnrøret. Derefter kan jeg så wire motor og stævnrør så motoren er beskyttet ad den vej, har jeg forstået det rigtigt? Der er ingen forbindelse i dag.
SKAL stævnrør anodebeskyttes? Mener at have læst et sted, at de laves af bronze? Men det kan man måske ikke stole på?
Når jeg vinterkonserverer motoren, finder jeg ud af om der er anoder på nogle af propperne. Er der det, bliver de bare udskiftet, og så dropper jeg wiren fra stævnrøret.
Ved du eller andre om der er nødvendigt at anodebeskytte en rustfri skrueaksel? Min har formentlig aldrig været beskyttet. Den er fuldstændig blank, ingen spor af tærring.
Mvh
|
stævnrøret plejer at være i bronce og endestykkerne er rødgods
de fleste propeller er også rødgods.
jeg tror ikke der vil opstå tærring i akslen og propellen.
min tidligere skiv som var med fast aksel ,sejlede jeg med i 16 år uden anode på akslen og der var intet tærring. min stævnrør var beskyttet som din, med anoden nede på hælen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år