Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 231
2 medlemmer og 229 gæster
Johnnyxsotte, Josephygoock
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-10-2009, 17:26
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Er der ikke et par trick i baghånden jeg ikke har nævnt?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #2  
Gammel 12-10-2009, 17:34
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Man kan nogen gange med held bruge en luft/elnøgle med slag, men det er ikke risikofrit.
Nogle gange kan Coca Cola opløse den slags, men det er svært at få en større stump dyppet i det.Det er nok noget med at rokke lidt med det, rustopløser, som får nogen timer til at trænge ind, rokke lidt osv. osv.
Små slag på boltenden kan også virke positivt. Vigtigst er tålmodighed.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-10-2009, 17:45
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Man kan nogen gange med held bruge en luft/elnøgle med slag, men det er ikke risikofrit.
Nogle gange kan Coca Cola opløse den slags, men det er svært at få en større stump dyppet i det.Det er nok noget med at rokke lidt med det, rustopløser, som får nogen timer til at trænge ind, rokke lidt osv. osv.
Små slag på boltenden kan også virke positivt. Vigtigst er tålmodighed.
Der er ikke andet for end at gå igang.
Du har helt ret med tålmodigheden !!!
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-10-2009, 18:11
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Da jeg i mine væsentlige yngre år var mekaniker hos Tempo Både, var vores største skræk halvgamle påhængsmotorer, specielt Mercury. De var næste umulige at skille ad, og det var helt umuligt at forklare kunden grunden til den store regning, mange gange måtte vi sige nej, da faren for at ødelægge noget ved at skille den ad, var særdeles overhængende. Men det er da også svært at få folk til at lade motoren adskille, selvom den ikke fejler noget, bare for at man kan skille den ad, den dag det er nødvendigt.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-11-2009, 22:15
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Jeg har et problem at at få afmonteret den nederste del af benet.
Alle bolte (4 stk=) er afmonteret, samtidigt er stangforbindelsen til gearkassen skilt ad.

Men jeg kan ikke tage benet af, er der noget jeg har overset?

Kan det tænkes at trækakslen er groet fast ved krumtappen?

Er der nogen som kan henvise til en tegning over konstruktionen?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-11-2009, 22:19
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Har det slet ikke givet sig ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-11-2009, 22:22
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Har det slet ikke givet sig ?
Det er under 1 mm
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
ældre bayliner høvding Spørgsmål til køb og vurdering af båd 5 24-01-2010 20:42
Oplysning på Yamaha 200 Campion 165(seb) Motor 20 19-01-2009 19:59
mercury 115HK 2 takt, fra 1990'erne, el. yamaha 130hk beto Anders kr Køb 0 13-10-2008 13:12
Nye (og ældre) Mercruiser manualer ENN Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 0 28-08-2008 19:54
yamaha 60 hk 1983 eoc Motor 1 25-08-2008 16:07

» Statistikker
Medlemmer: 128,549
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Tysonindes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden