|
 |

17-10-2009, 13:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg har brugt en Kompressionstester fra Biltema, som koster 169kr, ligner til forveksling lidt den Nytdrev har
|
Vi har kompressionstester fra Performance Tool - den fra Biltema er sikkert mindst lige så god.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-10-2009, 18:47
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
|
|
HUSK NU at Afmontere føde spændingen på jeres tændspole inden i tester da den ellers let kan brænde af.
|

17-10-2009, 19:02
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by HB aarhus s
HUSK NU at Afmontere føde spændingen på jeres tændspole inden i tester da den ellers let kan brænde af.
|
Ja man bør "kortslutte" direkte på starter under test
der er jo heller ikke nogen god grund til at skylde benzin ind ved testen 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

17-10-2009, 22:32
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Nu tror jeg at, Christians test blev udført på to-taktsmotorer, hvilket er en ganske anden sag.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

17-10-2009, 22:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Nu tror jeg at, Christians test blev udført på to-taktsmotorer, hvilket er en ganske anden sag.
|
Korrekt, det er to-taktsmotore det er blevet udført på.
|

18-10-2009, 19:57
|
|
Prøv evt. at komme lidt motorolie i cylinderene,og tørn et par gange inden testen, bliver resultatet væsentlig højere, indikere det slidte stempelringe.
Nok mest aktuelt på totaktere.
|

17-10-2009, 22:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Volvo Penta 430 4,3 V6 årg 1992 testet inden sæsonen 2007. Det er selvfølgelig et par dage siden, men den har kørt ca 30 timer efterfølgende, så den er næppe slidt op siden da. Men jeg vil tage en test mere, for at se om der er sket noget.
Cyl 1: 12,1 bar
Cyl 2: 12 bar
Cyl 3: 13,1 bar
Cyl 4: 12,3
Cyl 5: 10,4 bar
Cyl 6: 13,2 bar
Cyl 5 haltede en smule, men den havde stået stille hele vinteren så det var jeg ikke videre bekymret for. Og den har kørt perfekt siden. Starter nemt, lyder ens, når man tørner den på starteren.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,918
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Billyemard |
|