|
|
 |

23-10-2009, 12:38
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Nytdrev - tak for svaret
Det er faktisk denne her båd det drejer sig om.
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1219
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

23-10-2009, 13:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Det er da vist en ok båd du har fået dig der. Hvad koster sådan en?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

23-10-2009, 13:56
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Jeg har ikke købt den, jeg overvejer den blandt andre.
Jeg prøver at gøre mig så umage som muligt med at få kigget den igennem.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

23-10-2009, 18:14
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
|
|
En Volvo bliver normalt ikke slidt op, min. 5000t. bør man forvente men...
Det største problem med lige netop disse volvomotorer er tærring på saltvandsiden. Jeg måtte totalrenovere en af mine netop pga tærring.
intercooleren er saltvandskølet og var problemet i mit tilfælde, for den var gennemtæret, men det opdager man ikke ved normal drift, men når maskinen holder stille er der lidt saltvand i cylindrene. De dage der går inden du starter op igen, der når det at ruste lidt, det virker så som slibepapir, med det resultat at motoren blev slidt op i løbet af ca. en måned.
Et andet problem er oliekøleren ligeledes saltvandskølet, her ryger saltvandet så i olien. Så oliekøleren bør trykprøves engang imellem på ældre motorer.
Vær i øvrigt særlig opmærksom på den maskine der trækker varmtvandsbeholderen, da den tit er udsat for tærring pga af afledning i netop varmebeholder.
|

23-10-2009, 18:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Searider
En Volvo bliver normalt ikke slidt op, min. 5000t. bør man forvente men...
|
Det er helt og holdent et spørgsmål om:
Service - drift - vedligeholdelse
Volvo Penta lancerede D6 motorer, men desværre med svære kvalitetsproblemer - specielt fremvisningen af motorerne for den norske bådpresse, vil stå krystalklart for Volvo Penta som deres største mareridt i flere år.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-10-2009, 18:57
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Searider og Nytdrev, tak for svarene.
Jeg kan sagtens følge de scenarier i beskriver og mener bestemt at de situationer kan være sandsynlige. Motorene har kørt meget lidt i forhold til at de er fra år 2000.
Hvad kan jeg mere gøre for at få et overblik over et evt. tærringsproblem?
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

23-10-2009, 20:20
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Du skal helt sikkert få lavet en kompressionstest.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
| Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
|
Finnspeed, Info om deres både?
|
ChristianX |
Spørgsmål til køb og vurdering af båd |
5 |
06-07-2009 23:43 |
|
AIS live info
|
ENN |
Generelle spørgsmål |
2 |
02-02-2009 22:46 |
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,154
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Charleswed |
|