» Online brugere: 251 |
0 medlemmer og 251 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

01-11-2009, 13:05
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
|
Det med bakgearet, er det ikke bare begroning ?
Det lyder ganske godt til mig, den går nu 30 på toppen men jeg synes den er lang tid om at komme derop.
Og ellers kan der jo stadig sættes andre props på
Rolf:
Jeg venter lige, men en ældre 7,4 MPI. 330hk. kunne måske findes.
Der er ingen tvivl om at hvis der skal skiftes kværn engang så bliver det en diesel eller en MPI med flere hypper, MPIen vil sikkert være mere økonomisk trods de flere hypper og volumen.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

01-11-2009, 13:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Det med bakgearet, er det ikke bare begroning ?
Det lyder ganske godt til mig, den går nu 30 på toppen men jeg synes den er lang tid om at komme derop.
Og ellers kan der jo stadig sættes andre props på
Rolf:
Jeg venter lige, men en ældre 7,4 MPI. 330hk. kunne måske findes.
Der er ingen tvivl om at hvis der skal skiftes kværn engang så bliver det en diesel eller en MPI med flere hypper, MPIen vil sikkert være mere økonomisk trods de flere hypper og volumen.
|
Det er mest på grund af begroning, men også hvis fingrene i bakgearslåsen er ved at være afrundede(slidte).
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

01-11-2009, 13:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Rolf:
Jeg venter lige, men en ældre 7,4 MPI. 330hk. kunne måske findes.
|
De ældre 7.4 liter MPI´ere er der mange af, men enten er de saltvandskølede og i tvivlsom stand, ellers er de defekte uden at kende skadernes omfang.
Flere af dem sælges som "renoverede" dog uden at dette kan skriftligt dokumenteres....
EDIT: I dit tilfælde ville jeg søge efter en fabriksny motor, når det bliver aktuelt.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

03-11-2009, 17:18
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Gå efter en 7.4MPI'er - havde de ikke 315 hk? 330hk modelllen var vidst nok med karburator?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

03-11-2009, 17:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
nu når der snakkes drev, og motore,
Har jeg aldrig set sådan et sæt som dette,
http://www.blocket.se/goteborg/Ny_Ya...3.htm?ca=8&w=3
Hmm, gad vide hvordan det drev er i forhold til andre, eller om det fx, er et volvo drev med yanmar klister på 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

03-11-2009, 18:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
|
tror ikke der er et volvo drev men faktisk et YANMAR se nederst på siden
http://g-odw.inforce.dk/Default.aspx?ID=51
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-11-2009, 19:17
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Kan det virkeligt passe at Volvo transummen kun består af en del, den som monteres udvendigt ?
Og skal svinghjulskåben stikke ud igennem transummen, så man montere bælgen direkte derpå ???
Og svinghjulskåben pakke tæt imod transummen med en stor O-ring ???
Hvor f..... monterer man så styrecylindren hvis volvo transummen ikke har en inderpart ??
Nu er jeg sgu forvirret.. eller mangler jeg en inderpart til transummen.. ??
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

03-11-2009, 19:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-11-2009, 18:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Gå efter en 7.4MPI'er - havde de ikke 315 hk? 330hk modelllen var vidst nok med karburator?
|
310 HK i MPI version, så vidt jeg husker....
330 HK er ganske rigtigt med karburator.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,011
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetlsfr |
|