Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 358
0 medlemmer og 358 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-11-2009, 18:47
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fint stykke arbejte men som din forsikringsman skal jeg lige henvise til at du skal har 2 låse på din trailerbåd..ellers har du ingen dækning med tyveri fra vinterlager
Reply With Quote
  #2  
Gammel 12-11-2009, 18:56
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Godt gået
At skifte gearolie i løbet af sæson er i mine øjne overkill - men better safe than sorry.

Ps - husk at trimme motoren så langt ned som muligt når den hygger i sit hi Der er ingen grund til at stresse agterspejl eller andre dele.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-11-2009, 19:31
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er da luksus, med et opvarmet vinterhi :-)

Jeg ved godt det er en Honda motor du har, men Quiksilver - high performance , er en helt uovertruffen gearolie, her er der ikke noget med at olien ser træt ud, efter sæsongen.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-11-2009, 20:28
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
det har jo været en lærerig dag. En opvarmet hal er da bare dejlig og det giver også mulighed for at gå og nusse lidt ved båden i vinterens løb.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 12-11-2009, 22:40
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Godt gået
At skifte gearolie i løbet af sæson er i mine øjne overkill - men better safe than sorry.

Ps - husk at trimme motoren så langt ned som muligt når den hygger i sit hi Der er ingen grund til at stresse agterspejl eller andre dele.
Er jeg den eneste der studser over at styretøjet hat 'sat' sig i løbet af sæson'en??
Jeg har kun oplevet det én gang og det var på en båd der ikke var brugt i 3 år, men aldrig efter endt sæson??

Er det fordi den ligger i havn (maritimt område) frem for hvis det er en trailerbåd der kommer 'væk' fra vandet?
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #6  
Gammel 13-11-2009, 07:16
Searider Searider er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
Det må jeg sige, du må være den første kvindelige båd ejer jeg nogensinde har stødt på. Godt gået, gid interessen måtte smitte nogle flere :-)
Reply With Quote
  #7  
Gammel 13-11-2009, 08:07
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Citér:
Originally Posted by Searider Se indlæg
Det må jeg sige, du må være den første kvindelige båd ejer jeg nogensinde har stødt på. Godt gået, gid interessen måtte smitte nogle flere ............


........ kvinder
Reply With Quote
  #8  
Gammel 13-11-2009, 08:51
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Ja, mekanikeren undrede sig også over det med styringen da vi talte om det til at starte med.. men da han kiggede på det var der intet fedt tilbage. Han har speciale i påhængsmotorer og mente absolut ikke det var unormalt. Sådan som det sidder monteret på min båd, får det en masse saltvand ind og så skal der fyldes på med lidt fedt en gang imellem... Der sidder nogle stænger og kører frem og tilbage og de får så vand ind (tandstangsstyring??!!)...

Mht. gearkasse olie fornemmer jeg der er lidt religion (generelt med mange ting). I mekanikerens optik er det, det allervigtigste at skifte regelmæssigt.. Mit udgangspunkt er at behandle båd og motor bedst muligt, så levetiden forlænges og at det altid virker upåklageligt når solen skinner og jeg vil afsted!!!!....

Manorwar: jeg har sådan en trailer lås på, der er en kasse med hængelås der går ud over selve krogen/trækdelen på traileren. Hvilken lås skal jeg montere som nummer 2 lås???
Reply With Quote
  #9  
Gammel 13-11-2009, 09:21
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise Se indlæg
Der sidder nogle stænger og kører frem og tilbage og de får så vand ind (tandstangsstyring??!!)...
Godt gået med din første optagning og trailerkørsel
den ekstra trailerlås kan være på hjulet.


Med hensyn til om det er tandstang eller ej, så er det i den anden ende af kablet det ses.
Hvis din mekaniker mener at dit styretøj er noget der skal have ekstra opmærksomhed pga. at det sidder meget udsat ville jeg overveje en hydraulisk styring.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #10  
Gammel 13-11-2009, 07:31
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Er jeg den eneste der studser over at styretøjet hat 'sat' sig i løbet af sæson'en??
Jeg har kun oplevet det én gang og det var på en båd der ikke var brugt i 3 år, men aldrig efter endt sæson??

Er det fordi den ligger i havn (maritimt område) frem for hvis det er en trailerbåd der kommer 'væk' fra vandet?
Jeg spekulerer også over hvorfor det har sat sig fast så hurtigt. Nu er min godtnok med Z drev, så styretøjet sidder gemt lidt mere af vejen, men i de 13 år jeg har haft den, kan jeg ikke mindes at jeg har smurt det, der er heller ingen smørenipler. Det har fået noget fedt fra fabrikken af, som stadig fungerer. Og rattet har altid kørt let. Det er en alm teleflex.

Det må bl.a. være fordi styretøjet sidder i det fri, at det går fast så hurtigt.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,151
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AbbieTarle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:49.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden