Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 196
0 medlemmer og 196 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-11-2009, 16:44
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
de kan sikkert godt skaffes, både med og uden tråd inlæg, men de bliver stadig hårde med alderen. På min nu tidligere arbejdsplads har de klar slange
som kan tåle 10 bar og 120 gr , men når kunderne kom med et stykke brugt for at få noget nyt magen til, så var den brugte slange så stiv at den næsten kunne knækkes
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-11-2009, 16:49
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Bare vent til du ser Dollarprinsessen med gennemsigtige kølerslanger - så bliver du grøn af misundelse.

Måske vi skulle lave en konkurrence om, hvem der kan lave det mest gejlede motorrum...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-11-2009, 16:52
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
mit motorrum er et stor rod af slanger ,kabler og ledninger så det var måske en ide
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-11-2009, 16:59
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Gennemsigtige slanger

Gennemsigtige slanger bliver snavsede indvendig med tiden. Jeg har et kort stykke armeret gennemsigtig slange før søvandspumpen og det er lige så stille blevet mørk.

Men det er praktisk at man kan kontrollere. Hvis slangen er helt fyldt op og det flower, kan man ikke se om der sker noget. Men kommer der luftbobler med, kan man naturligvis se det. Og så skal der gøres noget, for så er der en lækage et sted.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 26-11-2009, 18:51
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Jeg har også monteret klare armerede slanger til kølevandet, da jeg havde problemer med vandforsyningen i foråret. Det er en god idé.... Og så er slangen ikke dyrere end jeg kan skifte dem engang hvert /hvertandet år efter behov.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 26-11-2009, 19:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Gennemsigtige kølerslanger kombineret med neonlys i motorrummet - Das ist SUPERGEIL !!!!
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 26-11-2009, 22:19
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Thumbs up Supergeil

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Gennemsigtige kølerslanger kombineret med neonlys i motorrummet - Das ist SUPERGEIL !!!!
Eller vinter kuller,panik over ikke kunne komme ud at sejle
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #8  
Gammel 27-11-2009, 06:41
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg har også leget med tanken om genemsigtige slanger på Mercruiseren, Men den fik jo røde myre.
På volvoen tror jeg ikke jeg vil lave det om, men jeg kan godt lide de "stålamerede" med farvede fittings, måske til benzinslange, olieslangerne, servoen, powertrim og trimflaps.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 27-11-2009 kl. 06:47.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidtiz
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:56.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden