Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 160
1 medlemmer og 159 gæster
semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #6  
Gammel 02-12-2009, 08:21
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
tændrør skiftes vel omkring hvert 80.000-100.000km ofr bilen og det svarer vel til omkring 2500 motortimer
Går ud fra at du taler on "long life" tændrør ?

Hvis de holder 2500 motortimer i en båd så svarer det til motorens levetid i nogle tilfælde (med andre ord de skal aldrig skiftes).

Med standard tændrør er skifte intervallerne kortere.

Mercruiser bruger både "long life" og "standard" tændrør til deres motorer.

Men jeg sejler også flere sæsoner på standard tændrør, da de kan holde længe.

En anden ting man skal være opmærksom på er at hvis man får vand i motorrummet så kan tændrørene ruste, og hvis de får lov til at ruste meget kan de være svære at skifte. Så udvendigt rust kan også betyde at det er en god idé at udskifte tændrør.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,594
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, evelynus10
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden