» Online brugere: 146 |
0 medlemmer og 146 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

14-12-2009, 12:12
|
|
Jeg har ikke haft drænene åbne, læs min beretning af hvad jeg har gjort for at sikre den 
Den står indendørs i en nyere maskinhal...
Jeg har fået så mange historier om alt det der kan ske, og ved ikke længere hvad der er op og ned... Jeg har kun haft både med påhængs motorer, dem kender jeg og ved hvordan man behandler osv...
Mvh Christian
|

14-12-2009, 20:14
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg har ikke haft drænene åbne, læs min beretning af hvad jeg har gjort for at sikre den 
Den står indendørs i en nyere maskinhal...
Jeg har fået så mange historier om alt det der kan ske, og ved ikke længere hvad der er op og ned... Jeg har kun haft både med påhængs motorer, dem kender jeg og ved hvordan man behandler osv...
Mvh Christian
|
Jeg har læst den, men måske ikke helt rigtigt 
Vi kan vel konkludere at du har haft køleslangerne af, der hvor der har været muligt og du har også fået hældt ca. 6-8 liter i den, så jeg er temmelig sikker på at du har gjort det godt nok.
Det kan godt være du har hørt en masse skrækhistorier, men for hver skræk historie er der vel mindst 1000 historier hvor det går helt fint. 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-12-2009, 20:21
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
PS - jeg har en manual til GM's V6'er som jeg kan sende til dig hvis det er 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-12-2009, 20:31
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Jeg har også nogle pdf filer liggende på merc. motor og drev
sig til hvis der er nogle der kan bruge dem
__________________
Hilsen Thomas
Nuværende båd
Bayliner 3258
2 X Mercruiser 5,7L med bravo 2
gummibåd med 2 hk evindrude
laser
Tidligere både
Bayliner 2855 med 7,4 l Merc. med bravo 3
Drago 660 med 115 Hk. Yamaha
Bredgård 22 med volvo penta 2003
bredgård 19 fod med 10 Hk Sabb
Dory med 20 Hk. Yamaha
Skibsplast 14 med 40 Hk Yamaha
Piratjolle
Optimistjolle
|

14-12-2009, 22:40
|
|
Hej Lars. Jeg har en manual til motoren, men nogle af de billeder der er i den er næsten umulige at tyde og teksten er også meget svær at tyde, feks står der noget om at man skal tappe vandet af i drevet ? Det er den samme manual som man kan downloade herinde af Volvo Penta 4.3 SX 1992 .... Så har du en bedre vil jeg blive meget glad for den  . . . Tak Thomas, jeg køber nok en rep. håndbog hvis jeg beholder båden... Jeg er i tvivl om jeg beholder den eller min Puma...... Det billede du viser af kølesystemet ligner ikke det på min båd... Jeg kunne godt bruge en xray tegning af motorens kølekanaler, så ville jeg vide hvor de kritiske steder var.... Tak til jer alle fordi i gider bruge tid på at hjælpe mig.... Mvh Christian
Sidst redigeret af Chribs; 14-12-2009 kl. 23:14.
|

15-12-2009, 07:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Jeg skyndte mig at sende en PM til dig, men har nu læst tråden igennem. Når du har haft alle slanger af og suget det bedste du kan med en støvsuger, er det ikke alverden af vand tilbage. Dog vil der stå noget i bunden af blokken, det kan kun tømmes ved at fjerne propperne eller løsne hanerne på hver side af motoren.
Det er ikke "frostpropperne" jeg mener. Der er skåret 1/4 tomme gevind i blokken hvor der sidder enten propper eller haner.
Men når du har hældt en ret stor mængde kølervæske oven i, så er blandingen sikkert ok.
Hvis du er nervøs for om det ikke er rørt godtnok rundt, kan du evt tage remmene af cirkulationspumpen og snurre den rundt med et specialværktøj på en boremaskine. Selvom termostaten sidder i motoren og selvfølgelig er lukket på grund af kold motor, så kan der strømme vand forbi, da der er en bypass kanal i termostathuset.
Tag tændrørene ud og pump lidt olie ind i cylindrene og kør på starteren. Sæt ikke tændrørene i igen. Det er ikke så ond ved starter og batteri, når tændrørene ikke er i. Så kan du tørne motoren lidt længere, uden at krumme tæer.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

15-12-2009, 16:12
|
|
Tak for hjælpen... Jeg vil se om jeg kan få adgang til båden så jeg kan komme til at udføre de anbefalede ting....
Mvh Christian
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,142
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, KianaCelf |
|