Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 160
0 medlemmer og 160 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-01-2010, 10:37
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Du kan sagtens koble olieblandingssytemet fra. Det var det folk gjorde på Johnson/Evinrude VRO systemet som vidst nok led de største tab af motorblokken.

Men egentlig er det ved noget nemmere ide den Clasg kommer op med.! Når man alligevel skal blande olie i benzin så kan man jo ligeså godt også blande indholdet i tanken.!?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-01-2010, 10:44
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
...Men egentlig er det ved noget nemmere ide den Clasg kommer op med.! Når man alligevel skal blande olie i benzin så kan man jo ligeså godt også blande indholdet i tanken.!?
Lige præcis. Det var faktisk et RIGTIG godt forslag..!!
Det kræver et minimum af indgreb, og samtidig er det nemt at genoprette, såfremt man ønsker at dette..
Gi' den mand en medalje..
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-01-2010, 10:53
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Øhhhh, TAK..
Men jeg har nu læst det et eller andet sted,
(tør næsten ikke nævne hvor )
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-01-2010, 10:55
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Øhhhh, TAK..
Men jeg har nu læst det et eller andet sted,
(tør næsten ikke nævne hvor )

Over i skammekrogen med dig
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-01-2010, 13:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har altid opfattet selvblandersystemet som værende en god indtægtskilde for motorproducenterne, og til stor hovedpine for bådejeren.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-01-2010, 13:34
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
...både og-
Det er jo en luksus at kunne fylde en beholder op med olie, frem for at stå og blande benzinen selv og huske på blandingsforhold osv.
Jeg tror nu ikke de opfandt det for at 'tørre' kunderne.
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-01-2010, 13:41
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg ved det ikke..
Personligt har jeg ikke haft problemer med det på mine 2 Mercury Optimax'er - De slog ikke en prut forkert på noget tidspunkt.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-01-2010, 13:42
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg havde en mercury 50 hk, med aut olieblander, det fungerede perfect.
Mager blanding i tomgang og federe ved fuld gas.
Der er jo en overophedningsalarm hvis det skulle svigte, og ellers hold øje med der bruges af olien i tanken.

Jeg kunne da ikke drøme om at tage det fra...
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,474
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AaronGut
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden