|
» Online brugere: 405 |
| 0 medlemmer og 405 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

18-01-2010, 22:13
|
|
|
|
Jeg håber ikke han har givet ret meget for den der....
|

18-01-2010, 22:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg håber ikke han har givet ret meget for den der....
|
Det melder historien intet om, men alene det faktum, at motoren er ferskvandskølet er postivt - på papiret.
Drevet kan være en blandet fornøjelse sammen med den store bælg omkring transommen - er bælgen utæt, så skal den skiftes, hvilket kan udvide reparationens omfang pga. alderen på set-up´et.
Der er igennem tidens løb en del ændringer på drivlinie, hvilket for kendere er tydeligt.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

18-01-2010, 22:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Hatten af for dem der gider det 
|

18-01-2010, 23:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Drevet der er godtnok en oldsag, langbenet, udvendigt styregrej, gigantisk udstødningsstuds........
Men tilbage i 1968 da det var nyt, dånede folk nærmest når de så det. Jamen det var jo rumteknologi og nytænkning på højeste plan :-)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

21-01-2010, 09:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, drevet er specielt. Jeg håber for køber, at han har prøvet båden inden køb. Ældre både og speciel ældre mekanik i maritimt miljø kan være en udfording selv for en tålmodig bådejer.
Det største problem er uden tvivl adgang til reservedele, hvis drevet går i stykker. Det er næsten umuligt at finde i brugbar stand. Fabriksnye reservedele til drevet findes kun i meget begrænset omfang.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

21-01-2010, 10:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Hvis ejeren fastholder at han vil fortsætte med det gamle drev, er det nok en god ide at gå på ebay.com og begynde at købe nogle drev, som forhåbentlig kan plukkes for stumper.
Der er selvfølgelig noget nostalgi ved at beholde det originale drev, men det er bare ved at være for gammelt. Det indså jeg på mit projekt(i tide).
Bådens alder er stort set uden betydning.
Hvis mandens båd fik en helt ny 3,0 med Mercruiser eller Volvo SX drev, vil den blive til en ren flyvemaskine.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

21-01-2010, 10:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Hvis ejeren fastholder at han vil fortsætte med det gamle drev, er det nok en god ide at gå på ebay.com og begynde at købe nogle drev, som forhåbentlig kan plukkes for stumper.
Der er selvfølgelig noget nostalgi ved at beholde det originale drev, men det er bare ved at være for gammelt. Det indså jeg på mit projekt(i tide).
Bådens alder er stort set uden betydning.
Hvis mandens båd fik en helt ny 3,0 med Mercruiser eller Volvo SX drev, vil den blive til en ren flyvemaskine.
|
Ja, det har du ret i.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,129
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Stanmoregie |
|