|
 |

14-04-2010, 13:12
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
|
|
Nogle inputs på prissætningen?
Lars T: Ja man ved aldrig.. En ting er sikkert, jeg har nærmest saltvand i årerne, så jo mere jeg kan opholde mig på vandet jo bedre... Og 3 ugers sejlads i sommerferien, det kunne jeg godt tænke mig at prøve  .. Man skal squ teste drømmene når man kan 
|

14-04-2010, 15:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise
Nogle inputs på prissætningen?
Lars T: Ja man ved aldrig.. En ting er sikkert, jeg har nærmest saltvand i årerne, så jo mere jeg kan opholde mig på vandet jo bedre... Og 3 ugers sejlads i sommerferien, det kunne jeg godt tænke mig at prøve .. Man skal squ teste drømmene når man kan 
|
Vi kan heller ikke undvære vandet, båden er jo vores (sommerhus) med toilet /vand/ dobbelt gasblus/ ovn/køleskab/ varme/radio/fjernsyn. osv....
3 ugers sommerferie på vandet er hurtig væk så vi har puslet med tanken om at snuppe 4 uger.
ps. har i kikket på en anden båd og er der nogen bestemt mærke/størrelse i går efter

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

14-04-2010, 20:20
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
[/B]
Vi kan heller ikke undvære vandet, båden er jo vores (sommerhus) med toilet /vand/ dobbelt gasblus/ ovn/køleskab/ varme/radio/fjernsyn. osv....
3 ugers sommerferie på vandet er hurtig væk så vi har puslet med tanken om at snuppe 4 uger.
ps. har i kikket på en anden båd og er der nogen bestemt mærke/størrelse i går efter
|
Ja, klart danske/svenske klassikere - de er solide, velbyggede og holder prisen nogenlunde....
Vi har jo aldrig haft egen sejlbåd før, så omkring de 28 fod så vi ikke drøner alt ned ved havnemanøvrer de første par gange :-P .. Det er netop det der med sommerhuset Goffy, at kunne tage væk i uger af gangen og leve livet (så må vi se om vi slår hinanden ihjel efter de første 5 dage med boglæsning og kortspil :-P ).... Hende vi er helt varm på (maxi 84) har netop radio/cd, ovn/gasblus, køleaggregat, toilet, 5 sengepladser, dæksluge i stævnen og så havde hun bare sjæl så det ville noget - meget vedligeholdt og nuværende ejer var tydeligvis forelsket i hende; det er for mig et godt tegn  .. For så har han nok passet lige så godt på hende, som jeg har på min prinsesse
Det er nu spændende at realisere en drøm og se om det er hvad man går og tror....
|

14-04-2010, 20:49
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
|
|
speed båd
Som sagt kan en speed båd kun bruges til 2 ting, fart og vandsjov... tja, kan ikke finde på mere altså.... skal man nyde moder natur, skal man kunne dufte naturen ikke kun benzindampe, kan godt følge dig.... elsker også vandet ,har dyrket windsurfing i 5 år ved bork havn, "fjorden" dykket i en del år, og nu også selv speedbåd.....tror også en skønne dag , det blir en kabine båd man kan overnatte i m.m 
|

14-04-2010, 21:41
|
|
Som sagt kan en speed båd kun bruges til 2 ting, fart og vandsjov
Jeg kan nu komme på minimum 1 ting mere....som ihvert fald i mit ægteskab følges hånd i hånd med sol, varme og ikke ret meget tøj... 
|

14-04-2010, 21:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg kan nu komme på minimum 1 ting mere....som ihvert fald i mit ægteskab følges hånd i hånd med sol, varme og ikke ret meget tøj... 
|
Så ved i hvorfor jeg har en speedbåd og ikke en kludesejler  
|

14-04-2010, 22:13
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Det er da meget fint med kludesejlere, og motorsejlere, hvis de bare kunne lære at hilse pænt på hinanden når de mødes, for det kniber det gevaldigt med, jeg ved ikke hvad der er gået galt, men mange vil ikke nedlade sig til at hilse når det ikke er enten klude eller motor, men de vil meget gerne have hjælp af hinanden når det kniber så hvorfor ikke bare hilse pænt og sejle videre. Jeg er ligeglad med om det er klude eller motor, jeg hilser på alle. 
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|