» Online brugere: 123 |
0 medlemmer og 123 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

24-04-2010, 09:34
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Det lyder som en fin løsning.
Og hvis den ikke køler nok så kan du jo tage frisk og kold luft ind udefra.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

24-04-2010, 11:04
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Flecther V8 hvad er din olie temperatur ?
Hvilken olie sejler du med ?
Jeg har relativt "kraftige" small block V8 motorer fra Mercury Racing (6,2 liters med 377 HK) og de er ikke udstyret med oliekølere. Jeg har også olietemperaturmålere og jeg kan sige at jeg ikke har problemer med temperaturen på olien.
Oliekølere er normalt for big block V8, men ikke small blocks.
Tværtimod så tager det rigtig lang tid at få en rimelig olie temperatur. Mercury Racing kræver som minimum 140 F før man må sejle fuld gas. Det tager lang tid at få olietemperaturen derop uden man virkelig presser dem.
Hvis man er på en længere sejltur, og sejler hurtigt igennem længere tid så skal olietemperaturen nok komme op hvor den bør være så al det opsamlede fugt kan fordampe.
Men jeg har aldrig haft problemer hvor olien decideret er blevet for varm.
Derfor er nysgerrig efter at høre hvor varm din olie bliver og hvor du måler temperaturen ?
|

24-04-2010, 11:53
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
...
Har et meget lille motorrum, som du kan se, og havde 2 rustfri magnaflow potter i dog indækket... kører med 20w-50 har ny high performer oil pump i og nye løftere i , men den bley så varm at ventilerne næsten begyndte at snakke.... men det skal så lige siges at det er varmen fra manifoldene (Strålevarme, ) men har oliekøler med termostat styret så olien skal nok nå drifttemp... så sparer nu op til alu udstn knæ og manifolde... Og tænding har sikkert også stået lidt forkert, hvis den eftertænder, blir manifolde røde på få min
så det skal altså stå rigtigt.....
|

24-04-2010, 13:00
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Hvis din oliekøler er termostatstyret så kan det ikke skade
Normalt er det som sagt ikke nødvendigt med en oliekøler på en small block V8, men da dit setup ikke er helt standard så kan det jo godt være nødvendigt.
Kunne dog være interessandt at vide hvor varm olien bliver.
Er den olie du bruger fuldsyntetisk ?
20W-50 synes jeg er et godt valg.
|

24-04-2010, 13:08
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
Olie
Olien er anbefalet af westspeed ,Bo som jeg har handlet meget ved gennem årene...
Pennzoil Advanced protection, der står ikke noget om full eller ikke... men der er for 600 kr olie.... men 73 kmt med 160 hk, og 1000 kg båd er da okay, kunne være fedt med en 260 hk kværn
|

24-04-2010, 13:11
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
På vej hjem fra bork havn...
|

25-04-2010, 19:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Selv på min gamle R6 AQ170 er der oliekøler.....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,537
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RonnieZer |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:31.