Hvad med en linær el aktuator, så er du fri for slanger, olie og en tung pumpe.
Den skal selvfølgelig kunne gå i "fri" når der skal styres manuelt.
Måske Nytdrev.dk kan skaffe dem.
Raymarine benytter linære el aktuatore i nogle af deres autopiloter.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
En El-aktuator.. Selvfølgelig! Hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det? Og smart hvis sådan en kan gå i fri selv.
Det vil jeg prøve at høre Nytdrev om, alternativt kunne jeg bruge en aktuator til trimflaps, hvis altså jeg kan lave det mekanisk så den er let at koble på og af roret.