|
» Online brugere: 363 |
| 0 medlemmer og 363 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

09-05-2010, 21:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
|
Det med at kølingen ikke når helt ind til toppen (rør der ikke er omsluttet af vandkammer) er jeg ikke så bekymret for. Har set flere marinemotorer, hvor der også er et stykke rør mellem manifold og topstykke, uden køling.
Mercruiser V6/V8 manifolde har også et kort stykke rør, uden køling. Det er dog meget kort.
Men en ide var da, som nævnt, at vikle rørene ind i "PowerWrap".
Vægten tror jeg er ok. De er svejset op i plade og rør, ser det ud til, godstykkelsen er formentlig 2,5 mm. Når man skal støbe en manifold, vil det være vanskeligt at komme ned i så tynd gods, uden det bliver noget bras.
Plademateriale er meget bedre end støbegods og derfor kan manifolden laves med tyndere vægge. Støbegods er porøs og har langt mindre styrke end plademateriale, men fordelen ved støbegods er at det kan formes som man har lyst til, næsten og er rationelt i en produktion.
48 kg vægtbesparelse på V8 manifolde, det er da til at forholde sig til.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

09-05-2010, 21:57
|
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
|
Vægt....
Men som du selv siger V8`er i en 15 fods båd, er det lidt ligegyldig med de 30 - 40 kg... men med vægten med sig som jeg har ca 900 kg i 15 fod med kun 160 hk, så betyder vægt altså noget tror jeg... har ikke prøvet at sejle selv i båden men sejler 40 kn ca 74 kmt med 2 mand, kunne være sjovt at se om den går lidt mere med 80 kg mindre....
|

10-05-2010, 09:37
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Prøv at tage kammeraten ud så har du jo sparet mere end 150 kg 
Den bør gå 2-3 mph hurtigere med dig alene i.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

10-05-2010, 19:02
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Prøv at tage kammeraten ud så har du jo sparet mere end 150 kg 
Den bør gå 2-3 mph hurtigere med dig alene i.
|
Det var da en meget VOKSEN kammerat 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

10-05-2010, 20:59
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

11-05-2010, 12:11
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
|
Ja godt så 
kast al unødigt(vægt) overbord 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

11-05-2010, 16:26
|
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
hmm
Smider hellere vennerne over bord, før køletasken med de kolde pils ryger, og kaffen 
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,270
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, TLKJesse56 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:54.