» Online brugere: 275 |
0 medlemmer og 275 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

12-05-2010, 12:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Jeg havde samme problem og det viste sig at det var ampere meteret der var stået af. Hvis du har et amp meter prøv at måle på den ene side om der er 14 v og på den anden side 12 v.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

12-05-2010, 16:40
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
|
|
Hej peter start motoren og mål på dit batteri med et voltmeter og der skulle gerne værre mellem 12.8 og 14 volt hvis ikke lyder det som din generator igen
|

12-05-2010, 18:01
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Hvis generatoren er "stået af" så hurtigt igen kan det jo være et dårligt eks.men mere sandsynligt er der en dårlig forbindelse mellem den og batteriet.
der dannes tit rust og ir på stelforbindelsen der hvor generator spændes fast/justeres.
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

12-05-2010, 18:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Start med at få udført en ladetest på motoren.
Kontroller evt.:
- Batteriforbindelser
- Væskeniveau på batterier ( efterfyld med deminiraliseret vand )
- Afrens batteripoler
- Ledningsforbindelser på generator
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-05-2010, 21:41
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Når alle forbindelser er afrenset, bør du smører med syrefri fedt, også kaldet polfedt, det forhindre at det irer til igen.
Fandt lige et link til det, det er muligt der er andre men denne dukkede først op. http://www.marineparts-24.de/dk/Moto...edt-300ml.html
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

12-05-2010, 21:53
|
|
super, tak til alle der er lidt at fordrive tiden med, indtil vejret bliver bedre.
|

13-05-2010, 07:50
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Afhjælpe
Nu tror jeg ikke mit råd kan afhjælpe problemet,men forebygge det sker igen.
hvis der ikke afrenses og smøres med fedt kan diodebroen tage skade.
løsningen kunne være et stelkabel fra bespændingen på generatoren til -pol
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,630
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Lancesoxia |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:29.