» Online brugere: 152 |
0 medlemmer og 152 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

02-06-2010, 06:53
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
I stedet for at presse den nye på, er det så ikke muligt at køle akslen ned og varme remskiven op til ca 80 - 90 grader, og lade den dumpe ned på plads, det er sådan jeg gør når jeg sætter aksler med lejer i en hydraulikpumpe, det går som en leg.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

02-06-2010, 10:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by bhvvs
I stedet for at presse den nye på, er det så ikke muligt at køle akslen ned og varme remskiven op til ca 80 - 90 grader, og lade den dumpe ned på plads, det er sådan jeg gør når jeg sætter aksler med lejer i en hydraulikpumpe, det går som en leg.
|
Jo, man kan da prøve at varme skiven op. Hvis malingen tager skade, kan man bare male den bagefter.
Om den suser nemt på, er ikke til at sige, men det kan da kun gøre montagen nemmere.
Man skal lige være obs på, at når remskiven sidder på plads, at varmen ikke forplanter sig alt for meget i akslen og derved kan ødelægge pakdåsen. Ha noget køling klar (kompressor)
Tror egentlig nok at pakdåsen kan tåle en del varme, men der er ingen grund til at udfordre skæbnen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

02-06-2010, 13:02
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Jo, man kan da prøve at varme skiven op. Hvis malingen tager skade, kan man bare male den bagefter.
Om den suser nemt på, er ikke til at sige, men det kan da kun gøre montagen nemmere.
Man skal lige være obs på, at når remskiven sidder på plads, at varmen ikke forplanter sig alt for meget i akslen og derved kan ødelægge pakdåsen. Ha noget køling klar (kompressor)
Tror egentlig nok at pakdåsen kan tåle en del varme, men der er ingen grund til at udfordre skæbnen.
|
Hvis man holder sig på de 80 - 90 grader tager pakdåsen ingen skade, da varmen hurtigt svinder, når akselen er nedkølet inden montage, gerne i en dybfryser så den er godt kold. Jeg har i de 9 år jeg arbejdede med hydraulik endnu ikke ødelagt en pakdåse med varme.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

02-06-2010, 21:29
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
|
|
super mange tak for svarene, det er jo virkelig en fornøjelse her på fenderen med den hjælpsomhed.. så er man hurtigt videre.
|

02-06-2010, 21:48
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|