Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 203
0 medlemmer og 203 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-06-2010, 17:15
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er med slukket motor, jeg har konstateret den er slasket i drevet. jeg ved ikke om den også er slasket med startet motor.. Der er væske på... Jeg undrer mig over den er så styre modvillig mod bagbord, jeg ved godt propellens dreje-modstand betyder meget, men så meget overrasker mig... Og så at fart måleren først begynder visning når båden komme op i fart, og den viser het klart for lidt, kun ca 35 knob ved fuld skrue, jeg mener den skulle være god for ca. 50 knob, men det kan være jeg husker fejl...
Reply With Quote
  #2  
Gammel 20-06-2010, 18:09
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Hvis du har hydraulisk styring er det usansynligt at propellen skulle kunne påvirke med drejemodstand i nævneværdig grad. Hvis du ikke mgl. olie i systemet, tyder noget på en defekt i enten pumpen eller stemplet.

Mht. trykloggen kan der være knæk på slangen, eller den er blevet klemt som gør at trykket skal være ekstra højt før du får udslag på uret, og dermed også for lav visning.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-06-2010, 20:19
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ja det virker da noget mærkeligt - Hvor meget væske er der på?
Virker båden langsommer i år? Trykloggen viser sjældent korrekt, brug en gps til det med farten.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-06-2010, 21:19
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Trykloggen viser sjældent korrekt, brug en gps til det med farten.
Enig.

På min gl. F115 Yams var der under 1kn til forskel på GPS og tryklog.

Det er første gang jeg har oplevet så ens visning.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-06-2010, 22:48
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tjekker lige alt omkring styrringen ud, jeg har ikke andet en tjekket de forskellige beholdere´s indhold, uden at vide hvad de forskellige beholdere var til... Jeg ved ikke meget om båden, jeg købte den sidste efterår og kom den i vandet i sidste uge... Jeg har sejlet 2 ture i den, det er alt... Jeg vil prøve at tjekker pito´en og slangen ud, og se om er skulle være knæk osv... tak for alle indslagene... Jeg formoder den har servo, men jeg er ikke helt sikker på det, for jeg kan ikke se nogen pumpe ? Skal servo-pumpen ikke trækkes af samme rem som generatoren ?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-06-2010, 09:24
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Jeg tjekker lige alt omkring styrringen ud, jeg har ikke andet en tjekket de forskellige beholdere´s indhold, uden at vide hvad de forskellige beholdere var til... Jeg ved ikke meget om båden, jeg købte den sidste efterår og kom den i vandet i sidste uge... Jeg har sejlet 2 ture i den, det er alt... Jeg vil prøve at tjekker pito´en og slangen ud, og se om er skulle være knæk osv... tak for alle indslagene... Jeg formoder den har servo, men jeg er ikke helt sikker på det, for jeg kan ikke se nogen pumpe ? Skal servo-pumpen ikke trækkes af samme rem som generatoren ?

Ofte kan du høre om der er servo på (hvis den ellers virker) Ligesom i ældre biler med servo, vil den hvæse lidt når du drejer rettet let.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-06-2010, 09:58
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Det er ikke sikkert der er en servo, mange systemer fungerer uden strøm vha. af en alm. orbitrol-pumpe.

Om det er tilfældet ved dig kan jeg ikke sige noget om.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidtiz
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden