» Online brugere: 203 |
0 medlemmer og 203 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

20-06-2010, 17:15
|
|
Det er med slukket motor, jeg har konstateret den er slasket i drevet. jeg ved ikke om den også er slasket med startet motor.. Der er væske på... Jeg undrer mig over den er så styre modvillig mod bagbord, jeg ved godt propellens dreje-modstand betyder meget, men så meget overrasker mig... Og så at fart måleren først begynder visning når båden komme op i fart, og den viser het klart for lidt, kun ca 35 knob ved fuld skrue, jeg mener den skulle være god for ca. 50 knob, men det kan være jeg husker fejl...
|

20-06-2010, 18:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
|
|
Hvis du har hydraulisk styring er det usansynligt at propellen skulle kunne påvirke med drejemodstand i nævneværdig grad. Hvis du ikke mgl. olie i systemet, tyder noget på en defekt i enten pumpen eller stemplet.
Mht. trykloggen kan der være knæk på slangen, eller den er blevet klemt som gør at trykket skal være ekstra højt før du får udslag på uret, og dermed også for lav visning.
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!

20-06-2010, 20:19
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Ja det virker da noget mærkeligt - Hvor meget væske er der på?
Virker båden langsommer i år? Trykloggen viser sjældent korrekt, brug en gps til det med farten. 
|

20-06-2010, 21:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Trykloggen viser sjældent korrekt, brug en gps til det med farten. 
|
Enig.
På min gl. F115 Yams var der under 1kn til forskel på GPS og tryklog.
Det er første gang jeg har oplevet så ens visning.

20-06-2010, 22:48
|
|
Jeg tjekker lige alt omkring styrringen ud, jeg har ikke andet en tjekket de forskellige beholdere´s indhold, uden at vide hvad de forskellige beholdere var til... Jeg ved ikke meget om båden, jeg købte den sidste efterår og kom den i vandet i sidste uge... Jeg har sejlet 2 ture i den, det er alt... Jeg vil prøve at tjekker pito´en og slangen ud, og se om er skulle være knæk osv... tak for alle indslagene... Jeg formoder den har servo, men jeg er ikke helt sikker på det, for jeg kan ikke se nogen pumpe ? Skal servo-pumpen ikke trækkes af samme rem som generatoren ?
|

21-06-2010, 09:24
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg tjekker lige alt omkring styrringen ud, jeg har ikke andet en tjekket de forskellige beholdere´s indhold, uden at vide hvad de forskellige beholdere var til... Jeg ved ikke meget om båden, jeg købte den sidste efterår og kom den i vandet i sidste uge... Jeg har sejlet 2 ture i den, det er alt... Jeg vil prøve at tjekker pito´en og slangen ud, og se om er skulle være knæk osv... tak for alle indslagene... Jeg formoder den har servo, men jeg er ikke helt sikker på det, for jeg kan ikke se nogen pumpe ? Skal servo-pumpen ikke trækkes af samme rem som generatoren ?
|
Ofte kan du høre om der er servo på (hvis den ellers virker) Ligesom i ældre biler med servo, vil den hvæse lidt når du drejer rettet let.
|

21-06-2010, 09:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Det er ikke sikkert der er en servo, mange systemer fungerer uden strøm vha. af en alm. orbitrol-pumpe.
Om det er tilfældet ved dig kan jeg ikke sige noget om.
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,930